İlköğretim 100 temel eser içerisinde yer alan dünya edebiyatına ait eserlerin değerler eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim okulları için belirlediği100 Temel Eser içerisinde yer alan dünya edebiyatına ait eserlerde yer alandeğerlerin incelenmesini konu edinmektedir.Çalışma nitel bir araştırma olup tarama modelindedir_ Çalışmanın evrenini MilliEğitim Bakanlığı tarafından belirlenen İlköğretim 100 Temel Eser içerisinde yeralan dünya edebiyatına ait 30 eser oluşturmaktadır. Eserlerde işlenen değerler tespitedilerek fişlenmiş ve bilgisayar ortamında raporlaştırılrrnştır. Bu değerler: Arkadaşlık,aile, sevgi, azim, çalışkanlık, kişisel gelişim, merhamet, yardımseverlik, fedakarlık,dürüstlük, özgürlük, sorumluluk, adalet, güzel ahlak, dayanışma, barış, eşitlik,haksızlığa k arşı çıkma, özlem, komşuluk, hoş görü, özür dileme, iyilik, ileri görüşlüolma ve kanaatkarlıktır.Anahtar Kelimeler: Değerler, Değerler Eğitimi, 100 Temel Eser. This study is about the examination of the values which are included inWorld Literature W orks among 100 Essential Readings specified for elementaryschools by the Ministry of National Education of Turkey.This is a qualitative research and also a review.30 books that participate inWorld Literature, included in Elementary 100 Essential Readings, constitute thetarget population of this study.The values mentioned in these books were determinedand reported in computer environment.These values are: Friendship, family, love, tenocity, sedulity, personaldevelopment, compassion, helpfulness, altruism, honesty, :freedom, responsibility,social ethics, solidarty, peace, equality, opposing inequity, longing, neighbourliness,tolerance, apology, favour, farsightedness and austerity.Key Words: Values,EducatioI} ofValues,100 Essential Readings.
Collections