1997-2013 yılları arasında üniversite seçme ve yerleştirme sınavlarında sorulan limit sorularının bloom taksonomisine göre analizi ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının bilişsel düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 1997-2013 yılları arasında üniversite seçme ve yerleştirme sınavlarında (ÖSS, ÖYS, YGS, LYS) çıkmış limit sorularını Bloom Taksonomisine göre analiz etmektir. Ayrıca bu sorulardan hazırlanan başarı testinin İlköğretim Matematik öğretmen adaylarına uygulanması, adayların bilişsel düzeylerinin belirlenmesi ve adayların cevaplarının akademik başarı, cinsiyet, lise türü, yaş ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesidir.1997-2013 yılları arasında çıkmış çoktan seçmeli sorular Bloom Taksonomisine göre seviyelere ayrılmış ve bu ayırım yapılırken uzman yardımı alınarak bir başarı testi oluşturulmuştur. Başarı testine ek olarak içeriğinde cinsiyet, sınıf, akademik başarı ve lise türü değişkenlerini içeren bir form hazırlanıp adaylara sunulmuştur. Başarı testi Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programında öğrenim gören 1., 2. ve 3. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.16 soruluk başarı testindeki soruların 3'ü bilgi düzeyine, 5'i kavrama düzeyine, 4'ü uygulama düzeyine ve 4'ü analiz düzeyine aittir. Değerlendirme ve sentez düzeyinde soru sorulmamıştır. Adayların soruları cevaplama durumları incelendiğinde bazı düzeylerde kız öğrencilerin erkeklerden daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf değişkenine göre ise sınıflar arasında istatistiksel bir farklılık olduğu görülmüştür. Bu farklılığın 2. sınıf lehine olduğu sonucuna varılmıştır. Lise türü ve yaş değişkenlerine bakıldığında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Son olarak akademik başarı değişkenine göre ise ortalaması yüksek adayların daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Limit, Bloom Taksonomisi, YGS, LYS The aim of this research, is to analyze the limit questions - asked at the college selection and placement exams (ÖSS, ÖYS, YGS, LYS) between the years 1997-2013 according to BLOOM Taxonomy. It is also for applying the success test that were prepared from this questions to primary school math teacher candidates, for defining the information level of the candidates, and for examining the answers of the candidates according to their academic success, sex, high school type and class variaty. The multiple choice questions which were asked between 1997-2013, were devided into levels according to Bloom Taxonomy and while making that division, a proficient's help was obtained and a success test was made. An addition to the success test, a form which includes inside, sex, class, academic success, age and high school type, was prepared and offered. The success test was made to the first, second and third grade students who study at Necmettin Erbakan Universty Ahmet Keleşoğlu College of Education Primary School Math Teacher Department. 3 of the 16 questions in the success test are belong to the knowledge level, 5 of them are belong to the understanding level, 4 of them to the application level and 4 of them to the analysis level. No questions were asked in the evaluation and synthesis level. When the candidates' situation of answering the questions were analyzed, It is extrapolated that the female students are more successful than male students in some levels. It is understood that there is a statistically significant difference according to the class variety. It was concluded that this difference in favor of the 2nd year. Looking at the high school type and age variable, a statistically significant difference wasn't observed. Finally, It is understood that the students who have higher marks according to the average high school academic achievement are more successful than the others.Key words: Limit, Bloom Taxonomy, YGS, LYS
Collections