İşbirlikli öğrenmeye dayalı öğrenme yaklaşımının görsel sanatlar dersindeki erişiye, tutuma ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, işbirlikli öğrenmeye dayalı öğrenme yaklaşımının Görsel Sanatlar dersindeki erişiye, tutuma ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma yönteme bağlı kalınarak, `ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen` kullanılmıştır.Araştırmada veri toplamak amacıyla; deney ve kontrol grubunda `Sanatsal Çalışmaları (Ürün) Değerlendirme Kriterleri`, `Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmış, deney grubu öğrencilerinin etkinlik sürecine ilişkin görüşleri `Öğrenci Yansıtma Yazısı Formu` ile ürüne yönelik görüşleri ise `Öğrenci Görüşme Formu` ile tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Konya ili Sarayönü ilçesinde yer alan İsmail Kara Ortaokulu sekizinci sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 20, kontrol grubunda 20 öğrenci olmak üzere, toplam 40 öğrenci çalışma grubunda yer almıştır. Gruplar; Sanatsal Çalışmaları Değerlendirme Kriterleri ve Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ön test sonuçları dikkate alınarak belirlenmiştir. Araştırmacı tarafından doğrudan öğretim yaklaşımıyla 9 oturumda gerçekleştirilen işbirlikli öğrenimin kullanıldığı etkinlikler deney grubuna uygulanmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar aşağıda özetlenmiştir:1.İşbirlikli öğrenmeye dayalı öğrenme yaklaşımı, MEB programı kapsamında uygulanan öğretime göre daha etkilidir.2.İşbirlikli öğrenmeye dayalı görsel sanatlar etkinlikleri öğrenciler tarafından sevilmiştir. Etkinliklerde öğrencilerin işbirliği, paylaşma, sorumluluk, el becerilerini geliştirme bilinci içerisinde hareket ettikleri ve motivasyon, iç denetime sahip oldukları; etkinliklerde kullanılan tekniklerin dersi eğlenceli hale getirdiği ve öğrencilerin derse karşı ilgisini artırdığı sonucuna varılmıştır.3.İşbirlikli öğrenmeye göre hazırlanmış görsel sanatlar etkinlik sürecinde ortaya çıkan ürüne yönelik öğrenci görüşleri olumludur.4.Deney grubu öğrencilerinin Görsel Sanatlar dersine ilişkin tutum düzeyleri üzerindeki etkileri anlamlıdır.Anahtar Kelimeler: İşbirlikli Öğrenme, Görsel Sanatlar Eğitimi, Tutum, İstasyon Tekniği, Birlikte Öğrenme. In this survey, it was searched that the effects of cooperative learning approaches on achievement, attitude of the students and the persistencyof learning in the visual art classes. Keeping to the combination of the qualitative research and quantitative research methods, pre-test/ post-test design and quasi-experimental design with control group was used in this survey. In order to collect data, Artistic Studies Rating Scale (Product Evaluation Scale) and Attitude Scale for Visual Art Classes were used in the experimental group and the control group. Experimental group's students' opinions for this evaluation process were examined with the Students Reflection Writing Form; test group's students' opinions for the product were examined with the Students Interview Form. This survey was made on the 8th grade students in Sarayönü İsmail Kara Secondary School in Konya. There were 40 students in total; 20 students in the experimental group and 20 students in the control group. These two groups were determined according to Artistic Studies Rating Scale and Attitude Scale for Visual Art Classes. The activities, that cooperative teaching were used with the direct teaching approach that was made in 9 sessions, were applied on the experimental group by the researcher. The findings that were obtained from the research results were summarized below:1.Cooperative learning-based learning strategy is more efficient than the strategies that are applied within the Ministry of National Education.2.Cooperative learning based visual art classes were loved by the students. It was concluded that students act in cooperation, sharing, responsibility, hand skill development awareness; and students be motivated and had inner control; the techniques that were used in the activities made the class more enjoyable and students' interest in the course was increased. 3.Students feedback for the products are more positive in the visual art classes that are prepared according to cooperative learning strategies. 4.Experimental group students' effects on the attitude level for visual art class are meaningful.Key words: Cooperative Learning, Visual Arts Teaching, Attitude, Station Technique, Co-learning.
Collections