Ortaokullarda aile katılımına yönelik okul müdürlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi (Karaman ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı; resmi ve özel ortaokullarda görev yapan okul müdürlerinin okul-aile işbirliği ile ilgili görüşlerini belirlemektir.Okul-aile ilişkilerinin derinlemesine betimlenmesi amaçlandığından, araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi, araştırma deseni olarak durum çalışması tercih edilmiştir. Veriler görüşme tekniği ile toplanmıştır. Okul müdürleri, maksimum çeşitlilik örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırma sonunda toplam on beş okul müdürü ile görüşülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanan araştırma verileri, betimsel analiz kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, aile katılımı bağlamında okul müdürlerinin aileden en önemli beklentisinin iletişim olduğu ortaya koyulmaktadır. Okul müdürleri sosyo-ekonomik ve demografik özellikler olarak gelir düzeyi, eğitim ve çocuk sayısının aile katılımına yansımaları olduğunu belirtmişlerdir. Aile kaynaklı problemler olarak da, bilinçsiz-eğitimsiz aileler, ilgisizlik ve şikâyetçi aileleri sıralamışlardır. Aile kaynaklı problemlere çözüm önerileri olarak ise iletişim, ikna etme, idare etme yaklaşımı ve ikram öngörmektedirler. Aile katılımını artırıcı öneriler olarak öncelikle iletişim daha sonra sosyal faaliyetler-etkinlikler ve aile ziyaretlerini belirtmişlerdir. Okul müdürleri, Okul-Aile Birliğinin gerekli ancak şu anki yapısı ile işlevsel olmadığını ortaya koymuşlardır. Ailenin performans değerlendirmeye katılımına yönelik ise, `ailenin seçme hakkı olmalı` ve `objektif olmalı` yönünde görüşler ortaya koyulmuştur. Ailenin yönetime katılımında ise, `aile tavsiye niteliğinde katılabilir` ve `okullar özerkleştirilmelidir` yönünde görüşler ortaya koyulmuştur.Anahtar Kelimeler: Aile Katılımı, Okul-Aile Birliği, Okul Müdürü,Performans Değerlendirme. The main purpose of this study; to determine the principal's point of view about Parent-School Corporation serving at the public and private secondary schools. In this study, as the school-parent relationship has to be deeply described, qualitative research method and as a research design, case study was preferred. The data was collected by interview method. Principals, were determined by maximum variety sampling. Total of fifteen principals were interviewed in the present study. Research data collected with semi-structured interviews were analyzed using descriptive analysis method.According to the findings of study, the most important expectation of principals is communication. According to principals, as socio-economic and demographic characteristics, income, education and number of children have reflections on parental participation. In the study, the principals stated the parent related problems as unconscious-uneducated parents, apathy and malcontent parents. The principals consider that communication, persuasion, management approach and catering can be a solution to the parent related problems. As suggestions for increasing parental participation, the principals put forward primarily, communication and then social activities and parent visits. In the study, it was found that the principals think that parent-teacher association is necessary but not functional with the current structure. As for the participation of the parents in performance assessment, `parents should have the right to choose` and `evaluation should be objective` views were put forward by principals. The principals put forward their views on participation in management as `parents can participate only as an adviser` and `schools should be autonomous`.Key words: Parental Participation, Parent-Teacher Associations, Principal,Performance Evaluation.
Collections