Show simple item record

dc.contributor.advisorAtılgan, Ali İbrahim
dc.contributor.authorUyurca, Ömer
dc.date.accessioned2020-12-10T12:55:02Z
dc.date.available2020-12-10T12:55:02Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296863
dc.description.abstractGünümüzde trafik kazaları hem maddi hem manevi açıdan büyük kayıplara yol açmaktadır. Bu kazaların ülke ekonomisine verdiği zararın yanı sıra iş gücü kaybının, kişiler üzerinde ki uzun dönem psikolojik ve fizyolojik etkileri çok önemlidir. Bu nedenle trafik kazalarının önüne geçmek ve azaltmak için çalışmalar yapılması gerekmektedir. Trafik ise içerisinde birçok disiplini aynı anda barındıran bir unsurdur. Bu kadar büyük ve komplike bir yapıda soruna sebep olan unsuru bulabilmek için öncelikle analizler yapılmalıdır. Trafik kaza analizi ise iki şekilde yapılabilmektedir. Trafik kazaları karayolları üzerinde meydana gelmesi sebebiyle mekânsal olarak kaza meydana geldiği alanlar ile ilgili mekânsal analizlerin yapılabilmesiyle birlikte kazaların hangi hava koşullarında, hangi günlerde, hangi saat aralığında olduğu gibi mekânsal olmayan analizler de yapılabilir. Bu çalışmada ise Ankara ili sınırları içerisinde meydana gelen trafik kazaları ile ilgili hem mekânsal hem de mekânsal olmayan analizler yapılarak sonuçları değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu şekilde Ankara ilinde trafik kazalarının mekânsal olarak yoğunlaştığı yerler ve hangi durumlarda(hava durumu, gün durumu vs.) kazaların arttığı gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractToday, traffic accidents lead to massive loss both materially and spiritually. Besides that, accidents are harmful to the country's economy, the long-term psychological and physiological effects of labour loss on the people are vital. Hence, it is important to work to avoid and decrease auto collisions. Traffic is a component that has numerous disciplines in it. Analyses ought to be made keeping in mind the end goal to discover the components that reason issues in such an extensive and muddled structure. Car crash examination should be possible in two ways. Spatial mishaps can be completed on the parkways with the goal that spatial breaksdown can be made about the territories where the mischance happened locally, and non-spatial analyses, for example, which climate conditions, on which days and in which time interims the mishaps happen can be made. In this investigation, both spatial and non-spatial dissects identified with the car crashes that occurred in the limits of Ankara territory were attempted to assess the outcomes. Along these lines, it has been observed that auto collisions in Ankara are privately thought places, and at times (climate, day time, and so forth.) mishaps have expanded.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKazalartr_TR
dc.subjectAccidentsen_US
dc.subjectUlaşımtr_TR
dc.subjectTransportationen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleAnkara ilinde meydana gelen trafik kazalarının mekansal ve mekansal olmayan analizi
dc.title.alternativeSpatial and non-spatial analysis of traffic accidents in Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-12
dc.contributor.departmentTrafik Planlaması ve Uygulaması Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10190064
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512050
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess