Ortaokullarda akademik iyimserliğe etki eden faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ortaokullarda akademik iyimserliğe etki eden faktörleri belirlemektir. Bu araştırmada fenomenoloji (olgubilim) tekniğinde belirli bir konu çerçevesinde, seçilmiş katılımcılar grubunun ayrıntılı bilgi ve fikirlerini belirlemek amacıyla yapılandırılmış bir grup görüşme tekniği olan odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu; amaçlı örnekleme türlerinden maksimum çeşit örnekleme yöntemi ile 2016–2017 Eğitim-Öğretim yılında Konya ilindeki ortaokullarda görev yapan 7 okul müdürü ve 7 öğretmenden oluşturulmuştur. Bu araştırmada görüşmeler video kaydına alınmış ve konuşmalar çözümlenerek yazılı hale getirilerek içerik kodlanmıştır. İlk odak grup görüşmesi okul müdürleri ile ardından öğretmenlerle yapılmıştır. Görüşme verileri herhangi bir bilgisayar programı kullanılmadan yazıya dönüştürülmüştür. İkinci aşamada ise verilerin kodlanması yapılmıştır.Araştırma sonucuna göre ortaokullarda akademik iyimserliğe etki eden faktörler:Özyeterlik Alt Boyutu İle İlgili Faktörler: Okulun fiziksel özellikleri, okulun donanımı, sınıflardaki öğrenci sayısı, okuldaki öğrenci sayısı, öğretim şekli, öğretmen özellikleri (Kıdem, cinsiyet, başarı hissi, ekip çalışması, öğretmenin sosyo ekonomik durumu, özel yaşantı), öğretmen mesleki gelişimleri, performans değerlendirme sistemi).Akademik Vurgu Alt Boyutu İle İlgili Faktörler: Okul kültürü, Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sistemi, Velinin okuldan beklentileri, rotasyon, yönetim uygulamaları (Destekleyici davranışlar, okul müdürünün adil olması, ödül ve ceza, okul müdürünün iletişim becerileri, okul müdürünün yöneticilik becerileri, kararların alınış şekli, okul yöneticilerine olan güven, personeli önemsemek. Öğretmenin Öğrenci ve Veliye Olan Güveni İle İlgili Faktörler: Yabancı uyruklu öğrenci sayısı, kaynaştırma öğrencisi sayısı, seviye sınıfı uygulaması, velinin sosyo ekonomik seviyesi, veli ve öğrencilerin okula ve öğretmene güven duyması, veli-öğretmen ve veli-okul arasındaki iletişim, şikayetler ve soruşturmalar. The purpose of this study is to find out the factors affecting academic optimism. In this study, in order to identify the knowledge and opinions of selected participants in detail, focus group discussion which is a structured group discussion is used based on the phenomenologic method. The study group was consisted of 7 principals and 7 teachers in the junior high schools in Konya, selected with maximum sampling method which is a type of purposeful samplingThe discussions in this study were videotaped, transcribed and analyzed. We first interviewed with school principals then with teachers. The interview data were transcribed without using any software. In the second stage, the data was coded. The factors affecting academic optimism in junior high schools according to the study results: Factors relating Self-Efficacy Sub-Dimension: The school's physical properties and equipment, number of students in the classes, number of students in the school, instruction methods, teacher features (seniority, gender, feeling of success, team work, teacher's socio-economic situation and private life), teacher's' vocational development levels, performance assessment system. Factors Relating Academic Emphasis Sub-Dimension: School culture, the transition system from primary to junior high school, expectance of the parents, rotation, management practices (supportive approaches, school principal's fairness, punishment and reward, school principal's communication and management skills, decision making, trust in school principals, considering the staff)Factors Relating Teacher's Trust in Students and Parents: Number of foreign national students, number of inclusive students, level based classes practices, parent's socio-economic situation, parents' and students' trust in school and teacher's, parent-teacher and parent-school communication, complaints and investigations.
Collections