Orta Çağ ve Rönesans Dönemi`nde ortaya çıkan estetik düşüncelerin sanat eğitimine yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Antik dönem filozofları eşyayı ve insanı tanıma problemleriyle karşı karşıya kaldıklarında gerçeklik ve hakikat bilgisine ulaşmaya çabalamışlardır. Bunun etkileri Orta Çağ'a ve Rönesans'a kadar görülen felsefî düşüncelerin doğmasına neden olmuştur. Sanatın ve felsefenin ayrılmaz birlikteliği Antik Çağ'dan günümüze dek devam etmiştir. Çünkü bilgiyi elde etme yollarından sanat ve felsefenin temelinde akletme ve düşünce vardır. Bu nedenle Antik Çağ'da ortaya çıkan düşünce sistemleri gelişerek çağlara etki etmiştir. Bu düşünce sistemleri sanatın arka planını oluşturduğu ve sanat eğitiminin temel oluşturduğu bir gerçektir. Bilgi insan için hayatta olmazsa olmazdır. İnsanın kendini geliştirmesi, kendini tanıması, çevreyi incelemesi, araştırma yapması bilgiye ulaşma yollarından sadece birkaçıdır. Bu çalışmada Orta Çağ ve Rönesans'ın hangi felsefelerden oluştuğunu, hangi sanat ve sanat eğitimi anlayışlarına sahip olduğunu bu dönemlerin önemli düşünürleri ve sanatçılarının görüşleriyle ortaya koyulmuştur. Sanata ve sanat eğitimine olan katkıları araştırılmıştır. Bu bağlamda I. Bölüm'de teori-pratik ilişkisine dair araştırmanın problem durumu ortaya koyulmuştur. II. Bölüm ve III. Bölüm'de Orta Çağ ve Rönesans'ta ortaya çıkan görüşler dikkate alınarak sanatın anlamlandırılması, insanın doğa merakı ve Tanrı'yla ilişkisinin felsefe ekseninde sanata nasıl etki yaptığı incelenmiştir. Ayrıca IV. Bölüm'de Orta Çağ ve Rönesans Dönemi'ne ait estetik düşüncelerin sanat eğitimine yansımaları ve aktarımları ele alınarak sanat eğitiminin durumu ile sanat eğitimi nasıl yapıldığına dair inceleme yapılmıştır. Bu dönemlere ait sanat eğitiminin çağdaş sanat eğitimine etkileri araştırılmıştır.Literatür araştırma tekniğinin kullanıldığı bu çalışmada sanatın ve felsefenin problemleri olan güzel, kozmos, ölçü, düzen ve iyi gibi kavramların ortaya çıkışı araştırılmıştır. Bunların hangi manada nerede kullanıldıkları saptanmıştır. When Ancient Period philosophers faced with problems object and human being, they struggled to arrive knowledge of truth and essance. These infulences caused to raise of philosophical ideas that seen until Medieval Age and Renaissance.The inseperable together of art and philosophy continued from Ancient Age to the day. Because there is reasoning and thought on the basis of art and philosophy from the ways of obtaining knowledge. For this reason, by advancing thought systems emerged in the Ancient Age have influenced to ages and it is a fact that this thought systems forms backdrop of art and forms basis of art education. Knowledge is essential for human. Self development, self definition, environmental analysing, researching are solely a few ways of reaching knowledge for human.In this study, it was revealed which consist of philosophy, which have been minds of art and art education of Medieval Age and Renaissance. It was investigated contributions being to art and to art education. In this context, it was revealed problem status of researching about theoretical practice correlation in the first section. It was investigated how did affect on this axis of philosophy meaning of art, nature curious of human and relation with The God of human considering opinions revealed in the Medieval Age and Renaissance in the second section and in the third section. Furthermore it was made analysing about situation of art education and how art education is done taking reflections of and transfers of aesthetic thoughts on art education belong to Medieval Age and Renaissance in the fourth section.In this study was used literature research technique, it has examined emergence of concept like beautiful, cosmos, measure, order and well been problem of art and philosophy. It has been determined where and how they are used.
Collections