9. sınıf kuvvet ve hareket konusu ile ilgili 3 aşamalı kavram testi geliştirilmesi ve kavramsal değişim metinlerinin oluşturulması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı fizik öğretmenlerinin 9. sınıf Kuvvet ve Hareket konusu ile ilgili kavramları nasıl algıladıklarını ve sahip olduğu kavram yanılgılarını tespit etmek; bu kavram yanılgılarını gidermeye yönelik kavramsal değişim metinleri oluşturmaktır. Bu amaç doğrultusunda 3 aşamalı kavram testi geliştirildi ve tespit edilen kavram yanılgılarını gidermeye yönelik kavramsal değişim metinleri oluşturuldu. 3 aşamalı kavram testi geliştirilirken literatür taraması yapıldıktan sonra Kuvvet ve Hareket ünitesi ile kavram yanılgıları belirlendi ve bu kavram yanılgılarına yönelik testin ilk aşaması olan çoktan seçmeli kavramsal sorular oluşturuldu. Oluşturulan bu sorular Kilis Anadolu Lisesi 9. sınıf (78 kişi) ve Kilis 7 Aralık Üniversitesi fizik bölümü mezunu formasyon öğrencilerine (9 kişi) soruldu. Öğrencilerden kavramsal soruya cevap vermeleri ve verdikleri cevabın nedenini yazmaları istendi. Yazılan nedenler doğrultusunda kavram testinin ikinci aşaması olan ilk soruya verilen cevabın nedeninin sorulduğu aşama oluşturuldu. Testin son aşaması olan ilk iki soruya verdiği cevaplardan emin olup olmama durumlarının sorulduğu 3. aşama eklendikten sonra testin geçerliği ve amaca hizmet edip etmediği uzman görüşleri alınarak karar verildi. Alınan geri dönütler doğrultusunda yapılan düzelmeler sonucunda 14 sorudan oluşan KYB testi oluşturuldu. Ankara'da çeşitli okullarda görevli 15 fizik öğretmeni ile 63 10. sınıf öğrencisine 3 aşamalı KYB testi uygulandı. Ölçüm sonucunun güvenirliği yeterli sayılacak aralıkta olduğu hesaplamalar sonucunda anlaşıldı. Oluşturulan bu KYB testi Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatında görevli 10 fizik öğretmenine uygulandı. Testin analizi sonucunda Kuvvet ve Hareket ünitesi ile ilgili merkez teşkilatında görevli fizik öğretmenlerinin sahip olduğu kavram yanılgıları tespit edildi. Tespit edilen bu kavram yanılgılarını gidermeye yönelik kavramsal değişim metinleri oluşturulduktan sonra araştırma sonlandırıldı. The aim of this study is to identify the misconceptions of how physic teachers perceive and possess concepts related to Force and Motion and to create conceptual change texts aimed at eliminating these misconceptions. For this purpose, a three-tıer test and conceptual change texts were developed to eliminate these misconceptions. In developing the three-tıer concept test, the literature search revealed the conceptual misconceptions about the Force and Motion unit and created multiple-choice conceptual questions, the first stage of the test for these misconceptions. These questions were asked to the students of Kilis Anatolian High School 9th grade and graduates of Kilis 7 Aralık University physics department. Students were asked to answer the conceptual question and write the reason for the response. In the direction of the written reasons, the second stage of the concept test which the reason for the answers given to the first question was established. The third stage of the test which was asked whether they were sure about the answers to the first two questions was added. Then the decision was made based on the expert opinion that the test was valid and whether it served the purpose. As a result of the improvements made in the direction of the received feedbacks, a DOM test consisting of 14 questions was formed. 15 physics teachers and 63 10th grade students in various schools in Ankara were subjected to a 3-stage DOM test and the reliability of the test was calculated. As a result of the calculations, it was understood that the reliability of the measurement result was within the acceptable range. This DOM test was applied to 10 physics teachers working in the central organization of the Ministry of National Education. As a result of the test analysis, the misconceptions of the physics teachers in the central organization related to the Force and Motion unit were found. After the conceptual change texts were developed to eliminate these misconceptions, the research was terminated.
Collections