Otopark kılavuz bilgi sistemi uygulamaları: Ankara için örnek bir uygulama çalışması
dc.contributor.advisor | Öcalır Akünal, Ebru Vesile | |
dc.contributor.author | Sayin, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:53:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:53:02Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-06-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296468 | |
dc.description.abstract | Geçen yüzyıl sonlarından itibaren otomotiv endüstrisindeki üretim artışları, ulaşım olanaklarındaki gelişmeler ve nüfus patlamaları büyük kentlerde giderek bir trafik karmaşasına yol açmıştır. Bu karmaşanın nedenlerinden birisi de otopark sorununun çözümlenemeyişidir. Kent içinde park halindeki araçlar bile sorun olarak kabul edilmekteyken, trafikte park yeri arayan araçlar bambaşka bir sorunu daha tanımlamaktadır. Otoparkın yerini bilmeyen ya da bildiği park yerine gitmiş fakat orada yer bulamamış ve yeni bir park yeri aramak için tekrar trafiğe dönmüş olan araçlar, kent merkezlerindeki trafik yoğunluğunu ve tıkanıklığını artırmakta, zaman ve enerji kayıplarına yol açmaktadır. Kent merkezlerinde oluşan trafik tıkanıklığını azaltmak adına yapılan çalışmaların önemli bir bölümünü 'Otopark Kılavuz Bilgi Sistemleri' uygulamaları oluşturmaktadır. Bu çalışmada Otopark Kılavuz Bilgi Sistemleri'nin yapısı ve çalışma şekli, iyi uygulama örnekleri ile anlatılmaktadır. Çalışmanın sonucunda Ankara kent merkezindeki otoparklar için geliştirilen bir yazılım, örnek uygulama olarak sunulmaktadır. | |
dc.description.abstract | Since the end of the last century, increases in the automotive industry, advances in transport facilities and population explosions have led to increasing traffic congestion in big cities. One of the reasons for this complication is the parking problem that can not be solved. Even the cars in the parking lots are considered to be problematic in the city. The cars looking for parking spaces in the traffic define a different problem. The vehicles that do not know the location of the parking place or have gone to the known parking lot but have not found a place increase the traffic density and congestion in the city centers and cause time and energy losses. A significant part of the studies on reducing traffic congestion in the city centers is about 'Parking Guidance Information Systems'. In this study, the structure and working principles of Parking Guidance Information Systems are explained with good practice examples. As a result of the work, a software developed for parking garages in Ankara city center is presented as a sample application. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Trafik | tr_TR |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Otopark kılavuz bilgi sistemi uygulamaları: Ankara için örnek bir uygulama çalışması | |
dc.title.alternative | Parking guidence information system applications: A case study for Ankara | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-21 | |
dc.contributor.department | Trafik Planlaması ve Uygulaması Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10227296 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 545383 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |