7. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını kullanım düzeylerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 7. sınıf öğrencilerinin noktalama ve yazım kurallarını kullanım seviyelerini tespit etmek için yapılmıştır.Araştırmada 7. sınıf öğrencilerinin defterleri incelenmiştir. Araştırma nitel modelde, doküman incelemesi yöntemiyle hazırlanmış, betimsel bir çalışmadır.Araştırmanın inceleme nesnelerini Antalya ili, Kumluca ilçesindeki 3 farklı okuldaki 7. sınıf öğrencilerinin defterleri oluşturmaktadır. Bu okullar:1. Mavikent Ramazan Abacı Ortaokulu2. Durali Yazıcı Ortaokulu3. Kasapçayırı OrtaokuluOkulların seçiminde uygulama kolaylığı için kolay ulaşılabilir örneklem etkili olmuştur. Kolay ulaşılabilir veya elverişli örneklem, kolay olanı seçme; bilgi ve güvenirlik pahasına zaman, para ve çabadan tasarruf sağlama kolaylığı sağlamaktadır (Baltacı, 2018: 246).Her okuldan tesadüfî yöntemle seçilen 3 kız ve 3 erkek olmak üzere toplamda 18 öğrencinin 7. sınıfta tutmuş oldukları defterler yazım kurallarını ve noktalama işaretlerini kullanım düzeylerini belirlemek amacıyla incelenmiştir.Araştırma, noktalama işaretlerinden:1. Nokta2. Virgül3. İki nokta4. Üç nokta5. Soru işareti6. Ünlem işareti7. Kısa çizgi8. Eğik çizgi9. Kesme işareti10. Yay ayraç11. Köşeli ayraç ile sınırlandırılmıştır.Araştırma, yazım kurallarından da:1. Yazımı karıştırılan kelimeler2. Sayıların yazımı3. Büyük harflerin kullanımı4. Birleşik kelimelerin yazımı5. İkilemeler ve kısaltmaların yazımı6. Bağlaç olan `ki` ve `de` ile soru edatı `mi`nin yazımı ile sınırlandırılmıştır.yukarıda isimleri verilen başlıklar çerçevesinde toplanan veriler grafiklere dönüştürülmüş ve yorumlanmıştır. çalışmada kabul edilen ölçeğe (metin, 2012) bakılarak öğrencilerin iyi, orta veya zayıf bir öğrenme gerçekleştirildiğine dair sonuçlara varılmış ve bulgulara göre önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: 7. Sınıf, Noktalama işaretleri, Yazım Kuralları This study was aimed to determine the level of usage of spelling and punctuation rules of the 7th grade students.In the research, the notebooks of 7th grade students were examined. The research which was prepared with qualitative model and document analysis method; is a descriptive study.The research materials of the research are the notebooks of the7th grade students from 3 different schools in Kumluca district of Antalya. These schools are:1- Mavikent Ramazan Abacı Secondary School2- Durali Yazıcı Secondary School3- Kasapçayırı Secondary School.The easily accessible sample for the ease of implementation was effective in the selection of schools. Choosing the easy one through easily accessible or convenient sampling; it provides ease of saving time, money and effort at the expense of knowledge and reliability (Baltacı, 2018: 246).The notebooks of 3 girls and 3 boys who were randomly selected from each school and 18 students in total were examined in order to determine the usage level of spelling rules and punctuation marks.Research, punctuation marks are limited with:1. Full stop2. Comma3. Colon4. Dots5. Question mark6. Exclamation mark7. Hyphen8. Slash9. Apostrophe10. Paranthesis11. Square paranthesisResearch, writing rules are limited with:1. Mixed words at spelling2. Writing the numbers3. Use of capital letters4. Spelling of compound words5. Writing reduplications and abbreviations6. Conjunctive `ki` and `de` and the writing of question preposition `mi`.The data collected under the headings given above were converted into graphics and interpreted. According to the criteria accepted in the study (Metin, 2012), it was concluded that the students had good, moderate or poor learning and recommendations were made according to the findings.Keywords:. Grade 7, Punctuation, Spelling Rules
Collections