Sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi (Van ili Erciş ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi konu edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ile öğretmenlerin; cinsiyetleri, yaşları, medeni durumları, öğretmenlikteki hizmet süreleri, görev yaptıkları yerler, okuttukları sınıf düzeyleri ve sınıf mevcutları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır.Çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Van ili Erciş ilçesindeki resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Van ili Erciş ilçesindeki resmi ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenleri arasından basit seçkisiz örnekleme yöntemiyle seçilen 250 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Minnesota İş Doyum Anketi kullanılmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizi SPSS22 paket programı ile yapılmıştır.Sonuç olarak sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ile cinsiyetleri, yaşları, medeni durumları, okuttukları sınıf düzeyleri ve sınıf mevcutları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Öte yandan sınıf öğretmenlerinin iş doyum düzeyleri ile öğretmenlerin hizmet süreleri ve görev yaptıkları yerler arasında anlamlı bir farklılığın olduğu tespit edilmiştir. In this study, the level of job satisfaction of classroom teachers in terms of some demographic variables was examined. It was aimed to show that if there was a meaningful correlation between the level of job satisfaction of classroom teachers and teachers' gender, age, marital status, duration of service in teaching, places they work in, grade levels they teach, and class presence. In the study, a screening model was used from descriptive research methods. The universe of the research consists of classroom teachers working in the official primary schools in Erciş, Van province; sample is composed of 250 classroom teachers selected randomly from the classroom teachers working in the official primary schools in Erciş, Van province. The Personal Information From and the Minnesota Job Satisfaction Survey were used as data collection tools. Statistical analysis of the collected data was performed with SPSS22 package program.As a result, there was no significant relationship between classroom teachers' job satisfaction levels and their gender, age, marital status, classroom grades and classroom presence. On the other hand, it was determined that there was a significant difference between the job satisfaction levels of the classroom teachers and the duration of service in teaching and the places they work in.
Collections