Müziksel işitme okuma yazma dersinde çevrimiçi uygulamaların akademik başarıya ve tutuma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Müziksel İşitme Okuma Yazma (MİOY) dersinde çevrimiçi uygulamaların akademik başarıya ve tutuma yönelik etkisini ortaya koymak ve bu uygulamalara yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma yarı deneme modellerinden öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desene göre gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin MİOY dersine yönelik akademik başarılarını ve tutumlarını incelemek amacıyla tutum ölçeği ve başarı testi geliştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin çevrimiçi uygulamalara yönelik görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılı, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı lisans 1. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Grupların belirlenmesinde fakülte öğrenci numarasına bakılmış, numarasının son rakamı tek olan öğrenciler deney grubu, çift olan öğrenciler kontrol grubu olarak atanmıştır. Belirlenen grupların denkliği için nonparametrik testlerden Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Sonuçta deney grubunda 12, kontrol grubunda 12 öğrenci olmak üzere toplam 24 öğrenci çalışma sürecine katılmıştır. Ayrıca araştırma sürecinde geçerlik güvenirliği arttırmak, çalışma, öntest, sontest sürelerinin yeterliliği ve süreçte karşılaşılabilecek zorlukları öngörmek amacıyla pilot uygulama yapılmıştır.Araştırmada kullanılacak olan müzik teorisi ve işitme eğitimi veren çevrimiçi uygulama konu, amaç, kapsam, içerik, soru şekilleri, uygulama biçimleri gibi kriterler doğrultusunda uzman görüşü alınarak belirlenmiştir. Deney grubu öğrencileri ile bilgisayar laboratuvarında yürütülen çalışma, kontrol grubu öğrencileri ile sınıf ortamında sürdürülmüştür. Toplamda 10 hafta olarak belirlenen çalışma takviminin ilk haftasında öntest olarak her iki gruba tutum ölçeği ve başarı testi uygulanmıştır. Ön testler ve 8 haftalık uygulama çalışmasından sonra, uygulama takviminin son haftasında tutum ölçeği ve başarı testi her iki gruba da son test olarak uygulanmış ve deney grubu öğrencilerinin çalışmaya yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla görüşme formu kullanılarak süreç tamamlanmıştır.Çalışmada kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu betimsel analiz ile çözümlenirken, deney ve kontrol grubunun başarı testi ve bu derse yönelik tutum puanlarının karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar aşağıdaki şekilde özetlenebilir:1. Kullanılan çevrimiçi uygulama sonrasında, öğrencilerin başarı testinden almış oldukları sontest puanına göre deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.2. Öğrencilerin MİOY dersine yönelik tutum sontest puanına göre deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür.3. Uygulama süreci sonunda yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin, başarı ve tutum ölçeklerinden elde edilen sonuçları destekler nitelikte olduğu görülmüş ve öğrencilerin akademik başarısına olumlu katkı sağladığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Müziksel İşitme Okuma Yazma, Teknoloji ve Müzik Eğitimi, Çevrimiçi Uygulama, Akademik Başarı, Tutum This study was conducted to reveal the effect of online practice on academic success and attitude in the Musical Hearing Reading and Writing course and to determine the students' opinions about these practices.The research was carried out according to the pretest-posttest matched control group design. Attitude scale and achievement tests were developed in order to examine the academic achievement and attitudes of the students towards this course. In addition, a semi-structured interview form was prepared to determine the students' views on online practices.The study group of the study consisted of first year undergraduate students of Niğde Ömer Halisdemir University, music education department of faculty of fine arts education the 2017-2018 academic year. Groups are determined by using the last digit of the faculty student numbers. Students with odd last digit were placed in the experimental group, whereas students with even last digit were assigned in the control group. Mann-Whitney U test, one of the nonparametric tests, was used for the equivalence of the identified groups. As a result, a total of 24 students, 12 in the experimental group and 12 in the control group, participated in the study. Besides, a pilot study was conducted to increase the validity and reliability of the research process, to predict the adequacy of the study, pretest and posttest periods, and to predict the difficulties that might be encountered during the process.The music theory and the online practice that provides hearing education will be used in the research are determined by the subject, purpose, scope, content, question forms, and application forms the criteria of expert opinion. The experimental group carried out their studies in the computer laboratory, and the control group performed their studies in the classroom environment. Attitude scale and achievement tests were applied to both groups as a pretest in the first week of the study calendar which was determined as 10 weeks in total. After pretests and 8 weeks of practice study, in the last week of the application calendar, attitude scale, achievement test were applied to both groups as a posttest, and the process was completed by using interview form to determine the opinions of the experimental group students towards the study. While the semi-structured interview form used in the study was analyzed by descriptive analysis, it was analyzed by using the Mann-Whitney U test in the comparison of the achievement test and attitude scores of the experimental and control groups.The results of the research findings can be summarized as follows:1. After the online practicing, it was seen that there was a significant difference in favor of the experimental group according to the post-test score of the students' achievement test.2. It was observed that there was a significant difference in favor of the experimental group according to the posttest scores of students' attitudes towards Musical Hearing Reading and Writing class. 3. At the end of the process, the data obtained from the semi-structured interview form was found to be supportive of the results obtained from the achievement and attitude scales, and it was determined that it contributed positively to the academic success of the students.Keywords: Musical Hearing Reading and Writing, Technology and Music Education, Online Practice, Academic Success, Attitude
Collections