Teniste el önü ve el arkası vuruş becerilerinin gelişimine öğretim sırasında farklı netice bildirimi etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TENİSTE EL ÖNÜ VE EL ARKASI VURUŞ BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA FARKLI NETİCE BİLDİRİMLERİNİN İNCELENMESİ Beden Eğitimi ve Spor Bölümü ikinci sınıf seçmeli spor dalını tenis olarak seçen, yaş ortalamaları 20.81 olan 42 erkek öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır. Yapılan araştırmada 28 öğrenciye hareket öncesi NB, 14 öğrenciye hareket sonrası NB verilmiştir. Üç aylık çalışma süreci içerisinde 2 duvar, 2 saha testi (Hewitt) uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, duvar ve saha testleri kendi aralarında karşılaştırılmıştır. Total değerlendirme için (EA+EÖ) iki netice bildirimi arasındaki farka baktığımızda bulduğumuz sonuç anlamlı değildir (p>().()5). O halde iki grubun gelişim seviyeleri arasında anlamlı bir fark yoktur. Ancak netice bildirimlerinin (Hareket öncesi veya hareket sonrası) öğrenmede pozitif etkili olduğu bulunmuştur. VIII- SUMMARY STUDY OF DIVERSE KNOWLEDGE OF RESULTS IN ENABLING BEGINNERS TO ACQUIRE FOREHAND AND BACKHAND STROKING SKILLS IN TENNIS 42, second year male students in Physical Education and sports Department with an average age of 20.81 who chose tennis as the elective course were taken into consideration for this research. In the research carried out 28 students were given post knowledge of results and 14 students were given delayed knowledge of results. Within the 3 months training period 2 wall and 2 court tests (Hewitt Achievement Test) were given. According to the findings obtained, court tests and wall tests were compared with each other. Fora total evaluation, when the difference between the two knowledge of results are considered, the final outcome is below expectations (p>0.()5). Therefore between the development levels of the two groups there is no relevance. Nevertheless, it has been established that knowledge of results has been effective in a positive way in the learning of a motor skill. -40-
Collections