Teaching vocabulary through games: A comparative study of 4th and 7th grades
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı 4. Sınıf düzeyindeki öğrenciler ile 7. Sınıf düzeyindeki öğrenciler arasında oyun yoluyla kelime öğretimi açısından fark olup olmadığını araştırmaktır.Çalışma ikisi deney grubu, ikisi kontrol grubu olmak üzere 4. ve 7. sınıf ilkokul ve ortaokul öğrencileriyle dört grup olarak yürütülmüştür. Deney ve kontrol gruplarına her seviye için öğrenci ders ve çalışma kitaplarında bulunan aynı hedef kelimeler öğretilmiştir. Deney gruplarında oyunla, kontrol gruplarında ise mevcut müfredat metotlarıyla kelime öğretimi yapılmıştır. Ön test ve son test sonuçları, oyunla kelime öğretiminin 4. Sınıf düzeyinde 7. Sınıf düzeyinden daha etkili olduğunu göstermiştir.Birinci bölümde, çalışmanın altyapısı, sorun, çalışmanın amacı ve araştırma soruları, önemi ve sınırlılıkları tartışılmıştır.İkinci bölümde, yazın taraması, kelime bilgisi ve kelime öğretiminin önemini sunulmaktadır. Bu bölümde ayrıca bazı kelime öğretim teknikleri, dil öğretimi ve öğreniminde oyunun yeri hakkında detaylı bilgiye yer verilmiştir.Üçüncü bölümde araştırmanın metodu; araştırma deseni, konu, araçlar ve veri toplama açısından sunulmuştur.Dördüncü bölümde bilgi toplama süreci, çalışma sonuçları, ön test - son test süreci ve testlerin sonuçları karşılaştırılarak sunulmuştur. Beşinci bölümde, sonuç, tartışma, eğitimsel öneriler, ileride yapılacak çalışmalar için öneriler ve çalışmanın özeti bulunmaktadır.ANAHTAR KELİMELER: kelime öğretimi, kelime öğrenimi, kelimenin önemi, oyunlar, küçük öğrenciler, ergen öğrenciler. The aim of the study is to search whether there is difference between 4th graders and 7th graders in terms of teaching vocabulary through games. The study was conducted classes of 4th and 7th graders: two of them are experimental groups and two of them are control groups from primary and secondary school. Experimental and control groups were taught the same target vocabulary items chosen from the course books and workbooks for each grade. The experimental groups were taught through games and the control groups were taught through current-curriculum methods. The pre-tests and the post-test results show that using games to teach vocabulary results better in 4th grades than in 7th grades. In the first chapter, background to the study, problem, purpose of the study and research questions, significance of the study and limitations are discussed. In the second chapter, review of literature presents definition and the importance of vocabulary in language teaching. Some vocabulary teaching techniques and detailed information about games in language education are also provided. In the third chapter, methodology of the study is presented in terms of research design, subjects, instruments and data collection procedure. The fourth chapter enlightens data analysis procedure, results of the study by explaining the pre-test, post-test process and comparison of the test results. The fifth chapter covers conclusion, discussion, pedagogical implications, suggestions for further studies and summary of the study. KEY WORDS: vocabulary teaching, vocabulary learning, importance of vocabulary, games, young learners, adolescent learner.
Collections