Yetenek arama açısından Karakucak güreş projesinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
62 VIII. ÖZET Bu araştırma, Türkiye Güreş Federasyonu'nun 1988 yılında uygu lamaya koyduğu `Karakucak Güreş Projesi` çerçevesinde seçmeye tabi tutulan ve güreş okullarına alınan 127 erkek çocuk üzerinde yapıldı. Güreş okullarına alınan (11 yaş n = 24, 12 yaş n = 33, 13 yaş n = 70) çocukların motor performansı belirlemek için URS'nin güreş yetenek seçim programında belirlenen testlerden 9 test bataryasını gruplara uyguladık. Bu testler sırasıyla; 30 mt koşu, 60 mt koşu, mekik koşu, barda kol çekme, sınav, dikey sıçrama, durarak uzun atlama, sağlık topunu öne fırlatma, sağlık topunu geriye fırlatma. Araştırma grubumuzun motorik test birinci ölçümleri ile ikinci ölçümleri arasında bir yıllık süre içinde gelişme olduğu (p<0.05) bulunmuş tur. Araştırma grubumuzun motorik test birinci ölçümleri ile URS' nin güreş okullarına almada esas alınan normları arasında anlamlı fark (p<0.05) bulunmuştur. 11 yaşındaki çocuklarda; barda kol çekme, sınav ve durarak uzun atlama testinde araştırma grubumuzun daha iyi olduğu, 30 mt, 60 mt koşu, mekik koşu, dikey sıçrama ve sağlık topunu öne fırlatma testinde URS sporcularının daha iyi olduğu, sağlık topunu geriye fırlatma testinde fark olmadığı bulunmuştur. 12 yaşındaki çocuklarda; durarak uzun63 atlama testinde araştırma grubumuzun, diğer parametrelerde URS sporcularının daha iyi olduğu bulunmuştur. 13 yaşında tüm parametrelerde URS sporcularının dahakiyi olduğu bulunmuştur. Araştırma grubumuza, ikinci ölçümleri ile birlikte fiziki yapıları için antropometrik ölçümler ile somatotip ve vücut kompozisyonları saptandı. Grubumuzun somatotip değerleri tüm yaşlarda endomezomorf olarak bulundu. Boy ve vücut ağırlığında grubumuzun Türk toplumunun ortalama sının alt biriminde yer aldığı görülmüştür. Araştırma grubumuz 12 ve 13 yaşlarda orta gövdeli, 14 yaşta kısa gövdeli oldukları, genelde kulaç uzunlukları boy uzunluklarından fazla bulunmuştur. 64 IX. SUMMARY The `Karakucak Wrestling Project` has been put into action in 1988 and applied to 127 Boys who had been received to the wrestling schools by the Turkish Wrestling Federation. We have applied 9 test set to the groups which has been specified by URS Wrestling Talent Eliminating Program to the boys age groups age 11 n = 24, Age 12 A = 33, and Age 13 n = 70 to measure and test their motor performance who had been received to the school. These tests contain the becow mentioned skills; 30 mt. sprint, 60 mt. sprint, shuttle run, pull ups, push-ups vertical jumping, starding broad jump, throw the health ball forward, throw the health ball backrands. Also our research group has shown affirmative findings that the difference between 1st and 2nd test results in one year shown as a result p<0.05 in motoric tests. The comparison of our motoric test first results and URS main principle norms shown the difference as p<0.05 which was very meaningful. The findings explained as on the group of age 11, the boys in our research group were better on pull ups on the bar, push-ups, standing65 broad jump, but on other and URS test group was better on 30 and 60 mt sprints, shuttle run, vertical jump and throwing the health ball forward tests, and there were no difference on throwing the health ball backwards tests. The same tests aplied to the age 12 group of both research group only on standing broad jump test but the other parameters were better for URS boys. For the age 13 group all findings shown that URS boys were succesfull than our and research groups. The soma to type and body compositions were specified and the anthropometric measurements been done by the second test for their physical structure of our own research group. The somototype vawies were found as Endo-Mezomorph at all ages of our group. In height and body weight our groups findings has been spotted as low comperatively to the Turkish average. Our group is medium in body at the age of 12 and B, and short in body at 14 and their arm length found longer than their bodies.
Collections