Sorgulamaya dayalı öğretimin fen bilgisi öğretmen adaylarının erişilerine, sorgulayıcı öğrenme ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada sorgulamaya dayalı Genel Biyoloji Laboratuvar I uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının akademik başarılarına, sorgulayıcı öğrenme ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ilinde bulunan bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 2. Sınıfta öğrenim görmekte olan 60 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örneklem rastgele atanmadığından ve yine rastgele iki gruba (deney ve kontrol) ayrılamadığından, 2A şubesi deney grubu, 2B şubesi ise kontrol grubu olacak şekilde belirlenmiştir. Ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen ile tasarlanan araştırma, 2017-2018 Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Genel Biyoloji I Laboratuvarı dersinde haftada 4 saat olacak şekilde 10 hafta boyunca araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Deney grubundaki öğretmen adaylarının dersleri sorgulamaya dayalı laboratuvar uygulamaları ile kontrol grubundaki öğretmen adaylarının dersleri ise doğrulayıcı laboratuvar yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak akademik başarı testi, sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ölçeği ve eleştirel düşünme becerileri ölçeği ön test ve son test olarak uygulanmıştır.Veriler SPSS paket programı kullanılarak çözümlenmiş ve araştırmanın alt problemleri bağımsız gruplar t-testi, Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testi ile analiz edilerek yorumlanmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre sorgulamaya dayalı Genel Biyoloji Laboratuvar I uygulamalarının öğretmen adaylarının erişileri, sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları, eleştirel düşünme becerileri bakımından istatistiksel açıdan deney grubu lehine anlamlı bir farklılık vardır. In this study, the effect of the inquiry-based General Biology Laboratory I on the academic achievement, questioning skills and critical thinking skills of prospective science teachers were investigated. The group of the study consisted of 60 teacher candidates studying in the 2nd year of Science Education Department of a major university in Konya province. Since the sample was not randomly assigned and could not be separated into two random groups (experiment and control), the 2A branch was determined as the experimental group and the 2B as the control group. The research, which was designed with semi-experimental design with pre-test post-test control group, was carried out by the researcher for 4 weeks in 2017-2018 Academic Year Fall Semester General Biology I Laboratory course. The teacher candidates in the experimental group taught lesson by inquiry-based laboratory practices and the teacher candidates in the control group taught lesson using confirmatory laboratory method. In this research, academic achievement test, questioning skills perception scale and critical thinking skills scale test pre-test and post-test were used as data collection tools.The data were analyzed by using SPSS package program and the sub-problems of the research were analyzed by independent samples t-test, Mann-Whitney U test and Wilcoxon Signed Ranks Test.According to the results of the study, there is a significant difference in favor of the experimental group in terms of the achievement of the control group and the experimental group, the perceptions of the questioning skills, and the critical thinking skills.
Collections