Fen bilimleri dersinde karikatür kullanımının öğrencilerin erişileri, sorgulayıcı öğrenme beceri algıları ve motivasyonlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 6. sınıf karikatürlerle zenginleştirilmiş fen bilimleri dersivücudumuzdaki sistemler ünitesinin öğretiminin öğrencilerin erişileri, sorgulayıcıöğrenme beceri algıları ve motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Çalışmada ön testsontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitimöğretim yılı Konya il merkezinde bulunan bir devlet okulunun 6. sınıfında öğrenimgören biri deney biri kontrol grubu olmak üzere rastgele seçilmiş iki grup ileyürütülmüştür. Her iki grupta da deney öncesi ve deney sonrası ölçümler yapılmıştır.Deney grubundaki öğrencilere karikatürler ile zenginleştirilmiş Fen Bilimleri DersiÖğretim Programı uygulanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine ise mevcut FenBilimleri Dersi Öğretim Programı uygulanmıştır. Dersler yapılandırmacı yaklaşımaÖğrencinin uygun olarak ve aynı öğretmen tarafından işlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen vücudumuzdaki sistemler ünitesi başarı testi ile sorgulayıcı öğrenme beceri algıları ölçeği ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada sonuç olarak ön testlerden elde edilen puanlar istatistiksel olarak incelendiğinde gruplar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. 6 hafta süren uygulamanın ardından öğrencilere başarı testi, sorgulayıcı öğrenme beceri algıları ölçeği ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği yeniden son test olarak uygulanmıştır. Son testlerden elde edilen puanlar analiz edildiğinde öğrencilerin erişileri, sorgulayıcı öğrenme beceri algıları ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Karikatür, erişi, sorgulayıcı öğrenme beceri algıları, motivasyon. The purpose of this study is to investigate the impact of using cartoons in theteaching of the systems unit in our body of 6th Grades Science Lesson on students'gains, perceptions of inquiry learning skills and motivations. Pre test-post test patternand quasi-experimental desing by controlled group were employed. The study wasconducted with two randomly selected groups at the sixth grade, one of which was acontrol group at a state school in Konya province during the 2018-2019 academic year.In both groups, pre-test and post-test measurements were performed. The curriculumof science course enriched with cartoons were applied to the students in theexperimental group. For the control group students, the current science teachingprogram was applied. The lessons were taught in accordance with the constructivistapproach and by the same teacher. In the study, the system unit achievement test developed by the researcher and the perceptions of inquiry learning skill scale and the motivation scale for learning science were used as data collection tools. As a result, when the scores obtained from the pre-tests were analyzed statistically, it was confirmed that; there was no significant difference between the control and experimental groups. After six weeks of the practice, the student's achievement test, perceptions of the inquiry learning skill scale and the motivation scale for the science learning were re-applied as the final test. When the scores obtained from the post tests were analyzed, it was concluded that there was a significant difference in favor of the experimental group among the students ' gains, the inquiry learning skills' perceptions and motivations towards the science learning.Keywords: Cartoons, learning gains, perceptions of the inquiry learning skills, motivation.
Collections