Language learning strategies of preparatory students at Selçuk University of foreign languages
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Dil Öğrenme Stratejilerini mevcut çalışmalar ışığında dil öğrenme üzerinden tanımlamayı amaçlamıştır. Bu tezin amacı aynı zamanda alanın muhtemel problemlerinden bahsetmek için bu dil öğrenme stratejilerini sınıflandırmaktır. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin dil öğrenme stratejilerinin kullanımını belirlemek için, Oxford (1990) tarafından geliştirilen ve Cesur ve Fer (2007) tarafından Türkçe 'ye adapte edilen Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri, Selçuk Üniversitesi'ndeki 208 hazırlık öğrencisine, öğrencilerin dil öğrenme stratejileri kullanımını cinsiyet, bölüm, memleket ve öğrenme süreci değişkenlerine göre incelemek için uygulanmıştır. Bu çalışmanın istatistiksel analizini yapmak için SPSS 15 (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Paketi) paket programı kullanılmıştır.Anket sonuçlarına göre, öğrencilerin en çok üstbilişsel stratejileri ve en az duyuşsal stratejileri tercih ettikleri sonucuna varılmıştır. Diğer öğrenme değişkenleri incelendiğinde, bağımsız iki örneklem T testi sonuçları cinsiyet faktörünün genel stratejiler üzerinde ve alt stratejiler arasından üstbilişsel stratejiler ve duyuşsal stratejilerde etkili olduğunu göstermektedir. Bu durumda, üstbilişsel stratejilerde ve duyuşsal stratejilerde kızların erkeklerden daha yüksek puan aldığı görülmektedir. Ancak; departman, memleket ve öğrenme süresi değişkenleri, genel stratejiler üzerinde etkili değildir. Alt stratejiler arasından, bölüm faktörünün bilişsel stratejiler ve telefi stratejileri üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Buna göre bilişsel stratejilerde ve telefi stratejilerinde zorunlu dil eğitimi alan öğrencilerin zorunlu olmayan öğrencilere göre daha yüksek puan aldığı görülmektedir. Memleketleri köy olan öğrencilerin puanları her iki stratejide daha düşüktür. Bunun yanı sıra, öğrencilerin memleketlerinin ilçe veya şehir oluşu sonucu değiştirmemiştir. Son olarak, öğrenme süresi etmeni sadece telefi stratejilerinde etkilidir. İngilizce öğrenme süreleri 0 ve 3 yıl arasında olan bireylerin sonuçları daha düşüktür. Ancak 4-6 veya 7-9 yıl İngilizce öğrenme süresi olanların sonuçları değişmemiştir.Anahtar Kelimeler: Dil Öğrenme Stratejileri, Dil Öğrenme Stratejilerinin Sınıflandırılması, Cinsiyet, Bölümler, Memleket, Öğrenme Süreci This study aims to define the nature of Language Learning Strategies (LLSs) within the present studies upon language learning. The purpose of this thesis is also to classify these language learning strategies to mention about possible problems of the field. In this study, to determine the use of LLSs of university students, `Strategy Inventory for Language Learning (SILL)` developed by Oxford (1990) and adapted to Turkish by Cesur and Fer (2007) was applied to 208 preparatory students at Selcuk University; in order to examine the use of language learning strategies of university preparatory students according to gender, department, hometown and time period of learning variables. SPSS 15 (Statistical Package for Social Sciences) packet programs were used to make statistical analysis of this study.According to the results of the survey, it has been concluded that students prefer the most metacognitive strategies, and at least the affective strategies. When the other learning variables are examined, independent two-sample T-test results show that the gender factor is effective on general strategies and among the sub-strategies on metacognitive strategies and affective strategies. In this case, it is seen that girls have a higher score than boys in metacognitive strategies and affective strategies. However; department, hometown and time period of learning variables are not effective on general strategies. Among the sub-strategies, the department factor has been found to be effective on cognitive strategies and compensation strategies. Accordingly, it is seen that in the cognitive strategies and compensation strategies, the students who have compulsory language education have a higher score than the students who are not compulsory. Besides, hometown factor is effective on compensation and social strategies. The scores of the students whose hometown are village, are lower in both strategies. Besides being a town or a city of the students' hometown do not change the result. Lastly, time period of learning factor is only effective on compensation strategies. The scores of the individuals whose time period of learning English is between 0 and 3 years, are lower. But time period of learning English between 4-6 or 7-9 years do not change the result.Key Words: Language Learning Strategies, Classification of Language Learning Strategies, Gender, Compulsory Departments, Hometown, Time Period of Learning
Collections