Zihin engelli öğrencilerin matematik eğitimlerinde kullanılan etkileşim ünitesi yönteminin etkililiği hakkında özel eğitim öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, zihin engelli öğrencilere matematik becerilerinin kazandırılmasında özel eğitim öğretmenlerinin Etkileşim Ünitesi Yöntemini kullanımı ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi ile yapılmıştır. Konya ili merkez ilçelerde zihin engelli öğrencilerin bulunduğu özel eğitim sınıflarında görev yapan özel eğitim öğretmenleri bu çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçsal örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesine göre belirlenmiştir. Bu çalışmada otuz sekiz özel eğitim öğretmeni belirlenmiştir. `Zihin Engelli Öğrencilerin Matematik Eğitimlerinde Kullanılan Etkileşim Ünitesi Yönteminin Etkililiği Hakkında Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi` için Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu oluşturulmuş ve bu form öğretmenlere uygulanmıştır. Görüşmeye katılan otuz sekiz katılımcının her birinin verdiği cevaplar ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş; ardından yazıya dönüştürülmüştür. Bu form ile elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre zihin engelli öğrencilere matematik öğretiminde kullanılan Etkileşim Ünitesi Yönteminin etkili olduğu öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Zihin engelli çocuklar, matematik becerileri, Etkileşim Ünitesi Yöntemi, özel eğitim öğretmeni The purpose of this study is to reveal the opinions of special education teachers on the use of interactive teaching unit in bringing mentally retarded students in mathematical skills. This study was performed through interview method which is one of the methods of qualitative research methods. The participants of this study consists of special education teachers working in special education classes located in the central districts of Konya where mentally retarded students are included. The study group was determined according to the maximum variation sampling method from purposive sampling methods. In this study, thirty-eight special education teachers were identified. A semi-structured interview form was created in order to assess the opinions of special education teachers about the Efficiency of the Interactive Teaching Unit used in the Mathematics Education of the Mentally Retarded Students, and this form was applied to the teachers. The answers of each of the thirty-eight participants who participated in interview were recorded with a tape recorder and then put down on paper. The data obtained by this form were analysed and interpreted by using descriptive analysis technique. According to the results of the study, it was revealed in line with the opinions of teachers that the interactive teaching unit used in mathematics teaching for the mentally retarded students was effective.Key Words: Mentally Retarded Children, math skills, interactive teaching unit, special education teacher
Collections