Piyano dersi alan ilkokul öğrencilerinin akademik başarılarına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Konya ilinde bulunan özel okulların ilkokul kademesinde öğrenim gören ve piyano dersi alan ilkokul öğrencilerinin piyano eğitiminin akademik başarı üzerindeki etkilerine ilişkin öğretmen görüşlerini incelenmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Konya ilinde özel okullarda görev yapmakta olan 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışma kapsamında piyano eğitimi ve akademik başarıya yönelik alanyazın taraması yapılarak ve uzman görüşü alınarak hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmıştır. Araştırma nitel araştırma modelinde bir betimsel çalışma olarak desenlenmiştir. Bu model doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile veriler ve bulgular oluşturulmuş ve yorumlanmıştır.Elde edilen veriler ve gerçekleştirilen içerik analizi sonrasında piyano eğitiminin akademik başarıya katkısına yönelik `dikkat toplama becerisi, anlama becerisi, dinleme becerileri, öğrendiklerini yaşama aktarma, motivasyon, görsel kavrama yeteneği` olmak üzere 6 ana tema belirlenmiştir. Bu 6 ana temaya yönelik ise her bir ana tema ile ilişkili alt temalar oluşturulmuştur. Araştırma kapsamında her ana ve alt tema ayrı ayrı değerlendirilip bulgular oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlara bakıldığında piyano eğitiminin akademik başarıya yansıması olduğu belirlenmiştir. Piyano eğitiminin özellikle dikkat toplama becerisine, okuduğunu anlama becerisine, dinleme becerisine, öğrendiklerini yaşama aktarma becerisine, motivasyona ve görsel algılama yeteneğine etkileri gibi akademik başarı öğelerine olumlu katkılar sağladığı öğretmen görüşlerinden yola çıkarak ortaya konulmuştur. This study has been carried out to analyze the opinions of teachers related to effects of piano lessons on the academic success of students who go to private elementary schools in Konya province and receive piano lessons. 20 classroom teachers working at private schools in Konya province in 2015-2016 school year constitute the sample of the research. Literature review related to academic success and piano training was performed and data was collected by a semi-structured interview form prepared by consulting an expert opinion. The research was figured as a descriptive study in the survey model. In the direction of this model, data and findings were generated and interpreted by content analysis method among the qualitative research methods.6 themes related to the contribution of piano training to academic success such as `ability to gather attention, ability to comprehend, abilities to listen, visual comprehension talent, motivation, transferring whet is learnt to real life` were defined as a result of obtained data and performed content analysis. Subthemes related to each of these 6 main themes were created. Each main theme and subthemes were evaluated separately; findings were created and interpreted within the context of the research. When the results of the research were analyzed, it was determined that piano training has an impact on academic success. It has been revealed through the reviews of teacher that piano training provides positive contributions academic success elements especially such as ability to gather attention, ability understand what is read, ability to listen, ability to transfer what is learnt to real life, motivation and visual comprehension talent.
Collections