Motor öğrenim kavram ve teorilerinin tenise uyarlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET MODERN MOTOR ÖĞRENİM KAVRAMLARINA DAYANARAK TENİS ÖĞRETİMİ Giderek popüler bir spor olan tenis öğretimini ne kulüpler ne de tenis öğretmenlerinin karşılayamaması gerçeği yanında kalabalxk fakülte sınıflarında öğrencilere deneysel psikoloji ilkeleriyle tenis becerilerini edindirmek ve adil bir imtihan sistemi bulmak amaçlanmıştır. 1986'lardan sonra yeni bir disipline sokulan ve özellikle.sportif etkinliklere xşxk tutan çağdaş motor öğrenim kavramlarından tenis öğretimine uyarlamalar sağlamak. Sonuç olarak aşağxdaki hedeflere ulaşmayı amacladxk. 1- Fakülte koşullarında etkin ve verimli bir öğretim ve eğitimi sağlamak 2- Antrenman süreçlerini Y=B(N+E)R formülü ve 2X2 Gentile beceri sınıflaması ilkelerinin tenise uyarlnnabilirl.iğini saptamak. 3- Öğrenmenin ölçümü, dikkat, bellek, motivation, transfer, zihinsel antrenman faktörlerin tenise uyarlanması ve antrenmanlarxn içine bu özelliklerin niteliğinin geliştirici öğeleri yerleştirmek. 4- Sonuç bildirileri verme, modelleme, antrenman sxklik ve sürelerini beceriler sınıflarına göre testleme yöntemleri ve optimal vuruş adetleri hesabiyle gerçekleşen sonuçların kıyaslanması, her yaş ve cins gruplarına yüksek standartta tenis öğretme yöntemlerini geliştirmek. 5- Tez çalışmasının içeriğinde görüleceği üzere bu hedeflere saptadığımız çağdaş beceri sınıflaması ve öğretim gereçlerinin kullanılışı için oluşturduğumuz testler olumlu sonuç vermiştir. SUMMARY TENNIS TEACHING DEPENDING ON MODERN MOTOR LEARNING CONCEPTS Tennis has an increasing popularity in the last decade, there is no necessary amount of tennis teachers neither in clubs nor private enterprises. On the other hand, in faculties of physical education we have serious problems in teaching and examining and to accomplish the students the necessary motoric skills. Through 1986 tennis studies introduced to modern skill learning concepts as a result of this works we aimed to apply this modern applications to tennis as follows: 1- To make an effective teaching of tennis in the conditions of our faculty of education. 2- Applying of gentiles 2x2 skill classification to tennis. We organized a practice terminals formulae as Y=B(N+E)R. Thus we have been able to find a training trade off, practice-skill acquisition. 3- To measure the level of stokes skills, to consider the importance of attention memory, motivation, transfer and metal training of skills. 4- To give knowledge of results, to modelling, the massing or distributing the exercises considering the skill levels of the students to compare the results of practice and calculated trials of stokes. 5- As it will seen in the text of thesis, the modern classification of skill and training the students accordingly, Gave us a tremendous short cuts in teaching and perfor-mance level and assurance of practical examinations.
Collections