Otobüs terminal binalarındaki teknoloji ve strüktürel gelişimin biçime etkisi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Mehmet Tayfun | |
dc.contributor.author | Kocamaz, Cemil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:49:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:49:23Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-24 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/295339 | |
dc.description.abstract | İnsanlık tarihinde `ulaşım` gündelik hayatın içerisinde önemini hiç kaybetmemiştir.Kullanılan ulaşım araçları bir mekân ihtiyacını da beraberinde getirmiştir. Günümüzde sıkkullanılan otobüs ile ulaşım, otobüs terminal binalarının önemini arttırmıştır. 2016 yılıistatistiklerine göre karayolu yolcu kapasitesi %89,9,denizyolları %0.06,demiryolları %1,1ve havayolları ise %9,5 olarak hesaplanmıştır. Otobüs terminalleri insan taşımacılığınınyoğun olduğu mekânlardır. Bu sebeple içerisinde farklı ihtiyaçlara karşılık verebilmek için;bekleme ve dinlenme alanları, restoranlar, alış-veriş alanları, bilet satış alanları gibi genişmekânlara ihtiyaç vardır. Gelişen teknoloji ile beraber bu geniş alanları örtecek çok farklıyapım teknikleri, strüktür ve formlar karşımıza çıkmaktadır. Bu tez kapsamında Dünyadakive Türkiye'deki otobüs terminal binalarının biçimsel oluşumları ve bu biçimlenmelerdekullanılan teknolojik sistem kararlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, 8 adetyurtdışı, 6 adet Türkiye örnekleri kronolojik olarak ele alınmış, bina biçimlenmeleri ile yapıteknolojileri bağlamında analiz edilmiştir. Sonuç olarak, teknoloji-biçim bağlamındakigelişim ortaya konulmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In the history of humanity, transportation has never lost its importance in daily life. Themeans of transportation used brought a need for space. Nowadays, frequent bustransportation has increased the importance of bus terminal buildings. According to 2016statistics, road passenger capacity is calculated as 89.9%, sea routes are 0.06%, railways are1.1% and airlines are 9.5%. Bus terminals are places where human transportation is intense.For this reason, in order to respond to different needs; large spaces such as waiting and restareas, restaurants, shopping areas, ticket sales areas are needed. Together with thedeveloping technology, many different construction techniques, structures and forms arecovered. Formal formation of the bus terminal building in the world and in Turkey withinthe scope of this thesis was aimed to examine the decision of the technological systems usedin these formations. The study dealt with 8 samples abroad and 6 samples from Turkeychronologically and they were analyzed in the context of building technologies and buildingconfigurations. As a result, development in the form of technology-form has been tried to berevealed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Otobüs terminal binalarındaki teknoloji ve strüktürel gelişimin biçime etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of technology and structural development on bus terminal buildings' forms | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-24 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10262810 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 597230 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |