Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dersine yönelik duyuşsal özelliklerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dersine yönelik duyuşsal özelliklerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımı çerçevesinde tasarlanan bu çalışma ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim yılında Manisa ilindeki Bilim ve Sanat Merkezlerine devam eden üstün zekâ düzeyine sahip 200 ortaokul öğrencisi ile yapılmıştır. Veri toplama araçlarının biri (MSLQ) Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeğidir. GÖSÖ 2 bölümden oluşmaktadır, bölümlerden biri 31 maddeden oluşan motivasyon ölçeği, diğer bölüm ise 50 maddeden oluşan öğrenme stratejileri ölçeğidir. Ölçek, 7'li likert tipi bir ölçektir. Çalışmamızda 31 sorudan oluşan güdülenme ölçeği kullanılmıştır. Diğer veri toplama aracı ise, öğrencilerin algılayıcı ve üretici dil becerilerini ölçmek ve İngilizce düzeylerini belirlemek için Oxford tarafından geliştirilen Oxford Placement Testidir. Test 60 İngilizce sorusundan; 50 tane gramer ve kelime sorusu, 10 tane okuma parçasıyla ilgili anlama sorusu ve yazma bölümünden oluşmaktadır. Analizlerde SPSS programının frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, ANOVA ve Pearson korelasyon teknikleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: (1) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dilbilgisi ve kelime düzeyleri, okuma düzeyleri, yazma düzeyleri ve toplam İngilizce düzeyleri, sınıf düzeyi ve BİLSEM'e giriş alanı açısından farklılık göstermektedir. (2) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dersine yönelik dışsal hedef yönelimleri ve sınav kaygıları, sınıf düzeyi ve BİLSEM'e giriş alanı açısından farklılık göstermektedir. (3) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dersine yönelik görev değerleri, içsel hedef yönelimleri, öğrenme kontrolü inançları ve öz yeterlik algıları, sınıf düzeyi ve BİLSEM'e giriş alanı açısından açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. (4) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dilbilgisi ve kelime düzeyleri, okuma düzeyleri, yazma düzeyleri ve toplam İngilizce düzeyleri cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. (5) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dersine yönelik dışsal hedef yönelimleri, içsel hedef yönelimleri, öz yeterlik algıları ve sınav kaygıları cinsiyet açısından anlamlı bir farklılık göstermemektedir. (6) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dersine yönelik görev değerleri ve öğrenme kontrolü inançları cinsiyet açısından farklılık göstermektedir. Üstün zekâlı ve yetenekli kız öğrencilerin İngilizce dersine yönelik görev değerleri ve öğrenme kontrolü inançları daha yüksektir. (7) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dilbilgisi ve kelime düzeyleri, okuma düzeyleri, yazma düzeyleri ve toplam İngilizce düzeyleri ile İngilizce dersine yönelik dışsal hedef yönelimleri ve sınav kaygıları arasında negatif yönde ve zayıf düzeyde bir ilişki vardır. (8) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dilbilgisi ve kelime düzeyleri ve toplam İngilizce düzeyleri ile İngilizce dersine yönelik öz yeterlik algıları arasında pozitif yönde ve oldukça zayıf düzeyde bir ilişki vardır. (9) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce dilbilgisi ve kelime düzeyleri ile İngilizce dersine yönelik görev değeri, içsel hedef yönelimi ve öğrenme kontrolü inançları arasında anlamlı bir ilişki yoktur. (10) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce okuma düzeyleri ile İngilizce dersine yönelik görev değeri, içsel hedef yönelimi, öğrenme kontrolü inancı ve öz yeterlik algıları arasında anlamlı bir ilişki yoktur. (11) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin yazma düzeyleri ve toplam İngilizce düzeyleri ile İngilizce dersine yönelik öz yeterlik algıları arasında pozitif yönde ve zayıf düzeyde bir ilişki vardır. (12) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin yazma düzeyleri ile İngilizce dersine yönelik içsel hedef yönelimleri arasında pozitif yönde ve oldukça zayıf düzeyde bir ilişki vardır. (13) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin İngilizce yazma düzeyleri ile İngilizce dersine yönelik görev değeri ve öğrenme kontrolü inancı arasında anlamlı bir ilişki yoktur. (14) Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin toplam İngilizce düzeyleri ile İngilizce dersine yönelik görev değeri, içsel hedef yönelimi, öğrenme kontrolü inançları arasında anlamlı bir ilişki yoktur.Anahtar Sözcükler: Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrenciler, İngilizce Dersi, MSLQ Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği, Motivasyonel inançlar. This study was conducted to investigate the affective characteristics of gifted and talented students towards English course. This study, which was designed within the framework of quantitative research approach, was conducted by using relational survey model. The research was carried out with 200 secondary school students who had the superior intelligence level continuing to Science and Art Centers in Manisa province in the 2017-2018 academic year. One of the data collection tools is the (MSLQ) Motivation and Learning Strategies Scale. This scale consists of 2 sections, one of the sections is motivation scale consisting of 31 items and the other section is learning strategies scale consisting of 50 items. The scale is a seven-point likert type scale. The motivation scale consisting of 31-items was used in our study. The other data collection tools is the Oxford Placement Test developed by Oxford to measure the receptive and productive language skills of the students and to determine their levels of English. The Oxford Placement Test consists of 60 English questions: 50 grammar and vocabulary questions, 10 reading comprehension questions and writing section. In analysis, descriptive statistic techniques of SPPS programme such as frequency, percentage, arithmetic mean, t-test, ANOVA, Pearson correlation are used. According to the findings obtained from the study, the following results were reached: (1) English grammar-vocabulary levels, reading levels, writing levels and total English levels of gifted and talented students differ in terms of grade and the entrance area of BİLSEM. (2) Extrinsic goal orientations and test anxieties of gifted and talented students for the English course differ in terms of grade and the entrance area of BİLSEM. (3)Task values, intrinsic goal orientations, learning control beliefs and self-efficacy perceptions of gifted and talented students for the English course do not differ significantly in terms of grade and the entrance area to BİLSEM. (4) English grammar-vocabulary levels, reading levels, writing levels and total English levels of gifted and talented students do not differ significantly in terms of gender. (5) Extrinsic goal orientations, intrinsic goal orientations, self-efficacy perceptions and test anxieties of gifted and talented students for the English course do not differ significantly in terms of gender. (6) Task values and learning control beliefs of gifted and talented students for the English course differ in terms of gender. Gifted and talented female students' task values and learning control beliefs for the English course are higher. (7) There is a negative and weak relationship between gifted and talented students' grammar-vocabulary levels, reading levels, writing levels, total English levels and extrinsic goal orientations, test anxieties for the English course. (8) There is a positive and very weak relationship between gifted and talented students' grammar-vocabulary levels, total English levels and self-efficacy perceptions for the English course. (9) There is no significant relationship between gifted and talented students' grammar-vocabulary levels and task values, intrinsic goal orientations, learning control beliefs for the English course. (10) There is no significant relationship between gifted and talented students' reading levels and task values, intrinsic goal orientations, learning control beliefs, self-efficacy perceptions for the English course. (11) There is a positive and weak relationship between gifted and talented students' writing levels, total English levels and self-efficacy perceptions for the English course. (12) There is a positive and very weak relationship between gifted and talented students' writing levels and intrinsic goal orientations for the English course. (13) There is no significant relationship between gifted and talented students' writing levels and the task values, learning control beliefs for the English course. (14) There is no significant relationship between gifted and talented students' total English levels and task values, intrinsic goal orientations, learning control beliefs for the English course.Key Words: Gifted and Talented Students, English Course, MSLQ Motivation and Learning Strategies Scale, Motivational beliefs.
Collections