Elektrik konularının 4 MAT öğretim yöntemine göre öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, fizik eğitiminde 4MAT (4 Mode Application Techniques) öğretim yönteminin farklı öğrenme stillerine sahip lise öğrencilerinin elektrik konularındaki başarılarına ve tutumlarına etkisini incelemektir.Araştırmanın çalışma grubunu Konya il merkezindeki bir Anadolu lisesinde iki farklı sınıfta öğrenim gören 64 10. sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Bu sınıflardan birisi deney, diğeri kontrol grubu olarak seçilmiştir. Uygulama 2016-2017 yılı 2. yarıyılında üç hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Elektrik konuları, deney grubuna 4MAT öğretim yöntemine göre anlatılırken, kontrol grubuna ise düz anlatım ve soru-cevap yöntemine göre anlatılmıştır. Araştırmada ön-test – son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarının denkliğini belirlemek amacıyla Elektrik Başarı Testi (EBT) ve öğrencilerin fizik dersine yönelik tutumlarını ölçmek için Fizik Tutum Ölçeği (FTÖ) ön-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek amacıyla Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçe' ye uyarlanan Kolb'un Öğrenme Stilleri Ölçeği uygulanmıştır. Uygulamadan sonra her iki gruba da FTÖ ve EBT son-test olarak tekrar uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin öğrenme stillerinin birbirinden farklı olduğu bulunmuştur. Deney grubundaki öğrencilerin en fazla analitik (%59,3) öğrenme stiline, kontrol grubundaki öğrencilerin ise en fazla sağduyulu (%43,75) öğrenme stiline sahip olduğu belirlenmiştir. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin EBT son-test puanlarına göre deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir (p<0.05). Yani 4MAT öğretim yöntemi, öğrencilerin fizik dersi başarılarını düz anlatım ve soru-cevap yöntemlerinden daha çok arttırmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin fizik dersi başarıları ile öğrenme stilleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05). Tutum ölçeği sonuçlarına göre ise gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05).Anahtar Kelimeler: 4MAT Öğretim Yöntemi, Elektrik Konuları, Başarı, Tutum, Lise Öğrencisi. The aim of this study is to investigate the effect of 4MAT (4 Mode Application Techniques) teaching method in high school students' success in electrical subjects and attitudes.The study group consisted of 64, whom are 10th grade students studying in two different classes in an Anatolian high school in the city center of Konya. One of these classes was chosen as the experimental group and the other as the control group. The application was carried out for three weeks in the second semester of 2016-2017. The experimental group was taught by the researcher according to the 4MAT teaching method, and the control group was taught according to the traditional teaching methods.The quasi-experimental model with pre-test-post-test control group was used in the study. In order to determine the equivalence of the experimental and control groups before the application, the achievement test and to figure out the students' attitudes toward physics, physics attitude scale were applied as pre-test. Also, the Kolb Learning Styles Scale (KLSS) was applied to determine the learning styles of the students. After the application, the Attitude Scale and the Achievement Test were re-applied to both groups as a post-test. SPSS 21.0 program was used to analyze the data.According to the results of the research, it was found that the learning styles of students were different from each other. It was determined that the students in the experimental group mostly have analytical (59.3%) learning style and the students in the control group had mostly the discreet learning style (43.75%). A significant difference was observed in favor of the experimental group according to the EBT post-test scores of the students in the experimental and control groups (p <0.05). In other words, the 4MAT teaching method has increased the students' achievement in physics course more than the straightforward expression and question-answer methods. There was no significant difference between the achievement and learning styles of the students in the experimental and control groups (p> 0.05). According to the attitude scale results, no significant difference was found between the groups (p> 0.05).Keywords: 4MAT Method, Electrical Topics, Achievement of student, Learning Style, Attitude.
Collections