İlkokul öğrencilerinin bilgisayar kullanım amaçları ve bilgisayar oyun bağımlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, özel okullarda okuyan ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin bilgisayar kullanma amaçları ve bilgisayar oyun bağımlılığı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Bu çalışma, mevcut durumun tespit edilmesi amacıyla tarama modeli kullanılan betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmadaki durum, var olduğu şekilde betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, Konya ili Selçuklu ilçesindeki iki özel okulda okuyan 71 kız, 66 erkek olmak üzere toplam 137 ilkokul üçüncü sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin sosyo-demografik bilgilerini ve bilgisayar kullanım durumlarını öğrenmek amacıyla kişisel bilgi formu ve bilgisayar oyun bağımlılık düzeylerini öğrenmek amacıyla `Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 23 paket programı kullanılmıştır. Veri analiz yöntemi olarak tanımlayıcı istatistiklerden ve parametrik testlerden olan bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), regresyon analizi kullanılmıştır. Toplanan veriler belirlenen alt problemlere göre yorumlanmış ve analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; erkeklerin bilgisayar oyun bağımlılığı ortalaması, kızların bilgisayar oyun bağımlılığı ortalamasından anlamlı oranda daha yüksek çıkmıştır. Öğrencilerin anne eğitim durumlarına ve okudukları okul değişkenine göre bilgisayar oyun bağımlılığı düzeyleri arasında anlamlı farklılığa rastlanılmıştır. Öğrencilerin anne ve babanın meslek, babanın eğitim durumuna göre bilgisayar oyun bağımlılığı düzeyleri arasında anlamlı farklılığa rastlanılmamıştır. Öğrencilerin bilgisayarda en çok oyun oynama amacı ile vakit geçirdikleri, çoğunluğunun bilgisayarı evde, 30 dakika- 1 saat aralığında kullandıkları; buna bağlı olarak da bilgisayarı oyun oynama amacı ile kullanan çocukların bilgisayar oyun bağımlılığı puanlarının daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Bilgisayarı 30 dakikadan az ve 30 dakika-1 saat aralığında kullanan öğrencilerin bilgisayar oyun bağımlılığı puanının 1-2 saat ve 2 saatten daha fazla kullananlara göre daha düşük olduğu sonucuna rastlanılmıştır. The purpose of this study is to analyze the computer using purposes of the primary school thir grade students and their computer game dependency levels in terms of various variables. This study is a descriptive study which the scanning model was used for detecting the current situation. The situation in this study was tried to describe as it is. The study was performed with 71 girls and 66 boys in total of 137 primary school third grade students in Konya city, Selcuklu province. Personal information form was used for acquiring the knowledge of students 'socio-demographic information and their computer using status and` Computer Game Dependency Scale ` was used for learning the computer game dependency levels of the students'.SPSS 23 program was used fort he analyzing of datas. As a data analyzing method, unpaired t test, one way analysis of variance (ANOVA), regression analysis which are one of the descriptive statistics and parametric tests were used. Collected datas were interpreted and analysed according to specified subproblems. According to findings obtained in this research; boy' s avarage computer game dependency level is significantly higher than the girl' s computer game dependency level. Significant differences were found between the levels of computer game dependency according to the mothers' educational level and the school variable they studied. No significant difference was found between the levels of computer game dependency according to the parents' occupation and education level of the fathers. Students spend most of the time with the purpose of playing games on the computer, and most of them use the computer at home for 30 minutes - 1 hour; consequently, it was found out that the children who use the computer for playing games have higher computer game dependency scores. It was found that the computer game addiction score of students who use the computer in less than 30 minutes and 30 minutes-1 hour interval is lower than those who use computer for 1-2 hours and more than 2 hours.
Collections