Tam sayılar ve tam sayılarda işlemler konularında öğretmen ve öğretmen adaylarının kullandıkları benzetimler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fenomenografik bir araştırma olarak tasarlanmış olan bu çalışmanın amacı ilköğretim matematik öğretmenlerinin ve ilköğretim matematik öğretmen adaylarının tam sayılar ve tam sayılarda işlemler konusunu öğretirken kullandıkları benzetimlerin neler olduğunu, iki grup arasındaki fark ve benzerlikleri, benzetimlerin türlerini ve konuya uygunluğunu, özgünlüklerini ve özgün değilse bu benzetimlerin hangi kaynaklardan öğrenildiğini tespit etmektir.Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile toplanmıştır. Çalışma grupları maksimum örnekleme ve ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilen 10 ilköğretim matematik öğretmeni ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile seçilen 10 ilköğretim matematik öğretmeni adayından ibarettir. Toplanan veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile çözümlenmiş ve 10 farklı tema altında sunulmuştur. Öğretmenlerin kullandıkları analojilerdeki hatalar, hizmet süreleri ile paralel olarak artmaktadır. Öğretmen adayları ise öğretmenlere nispeten daha az analoji üretebilmişlerdir. Ancak kullandıkları analojilerin öğretmenlere göre daha iyi yapılandırılmış analojiler olduğu anlaşılmaktadır. Özellikle kullanılan alanlar arası analojilerde hatalı kullanımlar daha fazladır.Öğretmenler, öğretmen adaylarına göre daha fazla özgün analoji üretebilmişlerdir. Öğretmenlerin en çok lisans öncesi eğitim hayatlarında edindikleri analojileri, öğretmen adaylarının ise lisans eğitimleri sırasında öğrendikleri analojileri kullandıkları anlaşılmaktadır. Araştırmanın sonucunda araştırmacılar, öğretmenler ve öğretmen yetiştiren kurumlar için bazı önerilere yer verilmiştir. The aim of this study, which was designed as a phenomenographic research, was to determine the analogies used by elementary school mathematics teachers and elementary school mathematics teacher candidates in teaching integers and operations on integers, the differences, and similarities between the two study groups, types of analogies and their suitability to the courses, their originality and, if not, from which source these analogies were learned.The study data were collected using a semi-structured interview form developed by the researcher. The study groups included 10 secondary school mathematics teachers selected with maximum sampling and criterion sampling method and 10 secondary school mathematics teacher candidates selected with the easily accessible sampling method. The collected data were analyzed by using content analysis and descriptive analysis methods and given under 10 different themes.Misuses of the analogies used by teachers increased in parallel with how many years they have worked. Teacher candidates were able to produce relatively fewer analogies than the teachers. However, it was understood that the analogies they used were better-structured analogies than the teachers. Misuses are more common especially in the between-domain analogies used.Teachers were able to produce more original analogies than teacher candidates. It was seen that the teachers mostly used the analogies they learned during their education before the university, and the teacher candidates used the analogies they learned during their undergraduate education. As a result of the research, some suggestions were made for researchers, teachers and teacher training institutions.
Collections