Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Ahmet
dc.contributor.authorGöloğlu, Abdullah Revaha
dc.date.accessioned2020-12-10T12:47:48Z
dc.date.available2020-12-10T12:47:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/294739
dc.description.abstractAraçlarda insan eliyle veya otomatik olarak açılıp kapatılan, araç ömrü boyunca kilitlenme, dayanım, sızdırmazlık vb. fonksiyonları yerine getirmesi beklenen bagaj kapılarının gövdeye montajında görev yapan menteşe mekanizmaları, otomotiv sektöründe çok farklı biçimde tasarlanabilmekte ve imal edilebilmektedir. Bu çalışmada, hâlihazırda kullanılan otobüs bagaj kapısı mekanizmalarının olumsuzluklarını gidermek amacıyla mevcut kapı menteşesi mekanizmasına alternatif yeni bir tasarım önerilmiştir. Önerilen mekanizmanın konum, hız ve ivme analizleri analitik ve bilgisayar destekli olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, menteşe mekanizmasının prototip üretimi yapılmış, MAN Türkiye A.Ş. bünyesinde üretilen `Neoplan Skyliner` model otobüsler üzerinde prototip menteşe olarak uygulanmıştır. Diğer taraftan, bagaj kapısına gelen olağan ve olağan dışı yükler altında açma-kapama kolaylığı, hafifletme çalışmalarına karşılık mekanizmanın dayanımı gibi kriterler ışığında elde edilen bulgulardan hareketle, mekanizmanın farklı uygulamalar için kullanılabilirliği tartışılmıştır.
dc.description.abstractHinge mechanisms of vehicles can be designed and manufactured in various ways in the automotive industry. The hinge mechanisms work in assembling of tailgates, which are operated manually or automatically and expected to fulfil the functions such as lockability during vehicle service life, strength, impermeability etc., to vehicle bodies. In this study, a new alternative design of tailgate hinge mechanism was proposed in order to remove the shortcomings of the mechanisms used at the current bus tailgates. Positioning, velocity and acceleration analyses of the proposed mechanism were conducted as analytically and computer aided. In addition, the prototype productions of new hinge mechanism were applied to Neoplan Skyliner model buses which were produced at MAN Turkey. Moreover, the applicability of the new hinge mechanism into different applications were discussed in terms of the criteria such as easiness of opening and closing of the tailgate under ordinary and extraordinary loads, strength of mechanism in response to weight reduction efforts by the findings obtained.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleOtobüs bagaj kapısı için yeni bir menteşe mekanizmasının geliştirilmesi ve kinematik analizi
dc.title.alternativeDevelopment and kinematic analysis of a new hinge mechanism for bus tailgates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-31
dc.contributor.departmentİmalat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLinear motion mechanisms
dc.subject.ytmCrank-biel mechanism
dc.subject.ytmPlaner mechanism
dc.subject.ytmAnalytical analysis
dc.subject.ytmComputer aided analysis
dc.identifier.yokid10288800
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid598753
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess