Otobüs bagaj kapısı için yeni bir menteşe mekanizmasının geliştirilmesi ve kinematik analizi
dc.contributor.advisor | Özdemir, Ahmet | |
dc.contributor.author | Göloğlu, Abdullah Revaha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:47:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:47:48Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-31 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/294739 | |
dc.description.abstract | Araçlarda insan eliyle veya otomatik olarak açılıp kapatılan, araç ömrü boyunca kilitlenme, dayanım, sızdırmazlık vb. fonksiyonları yerine getirmesi beklenen bagaj kapılarının gövdeye montajında görev yapan menteşe mekanizmaları, otomotiv sektöründe çok farklı biçimde tasarlanabilmekte ve imal edilebilmektedir. Bu çalışmada, hâlihazırda kullanılan otobüs bagaj kapısı mekanizmalarının olumsuzluklarını gidermek amacıyla mevcut kapı menteşesi mekanizmasına alternatif yeni bir tasarım önerilmiştir. Önerilen mekanizmanın konum, hız ve ivme analizleri analitik ve bilgisayar destekli olarak gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, menteşe mekanizmasının prototip üretimi yapılmış, MAN Türkiye A.Ş. bünyesinde üretilen `Neoplan Skyliner` model otobüsler üzerinde prototip menteşe olarak uygulanmıştır. Diğer taraftan, bagaj kapısına gelen olağan ve olağan dışı yükler altında açma-kapama kolaylığı, hafifletme çalışmalarına karşılık mekanizmanın dayanımı gibi kriterler ışığında elde edilen bulgulardan hareketle, mekanizmanın farklı uygulamalar için kullanılabilirliği tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Hinge mechanisms of vehicles can be designed and manufactured in various ways in the automotive industry. The hinge mechanisms work in assembling of tailgates, which are operated manually or automatically and expected to fulfil the functions such as lockability during vehicle service life, strength, impermeability etc., to vehicle bodies. In this study, a new alternative design of tailgate hinge mechanism was proposed in order to remove the shortcomings of the mechanisms used at the current bus tailgates. Positioning, velocity and acceleration analyses of the proposed mechanism were conducted as analytically and computer aided. In addition, the prototype productions of new hinge mechanism were applied to Neoplan Skyliner model buses which were produced at MAN Turkey. Moreover, the applicability of the new hinge mechanism into different applications were discussed in terms of the criteria such as easiness of opening and closing of the tailgate under ordinary and extraordinary loads, strength of mechanism in response to weight reduction efforts by the findings obtained. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri Ürünleri Tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Industrial Design | en_US |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Otobüs bagaj kapısı için yeni bir menteşe mekanizmasının geliştirilmesi ve kinematik analizi | |
dc.title.alternative | Development and kinematic analysis of a new hinge mechanism for bus tailgates | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-31 | |
dc.contributor.department | İmalat Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Linear motion mechanisms | |
dc.subject.ytm | Crank-biel mechanism | |
dc.subject.ytm | Planer mechanism | |
dc.subject.ytm | Analytical analysis | |
dc.subject.ytm | Computer aided analysis | |
dc.identifier.yokid | 10288800 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 598753 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |