UEFA` ya üye ülkelerdeki futbol antrenör eğitimlerinin mukayeseli olarak incelenmesi. `Türk futbol antrenörleri eğitimi üzerindeki bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
132 ÖZET Bu araştırmayla, Avrupa Futbol Birliği'nin kuruluşu, kuruluş statüsü ve bu kuruluşa üye olan ülkelerdeki spor teşkilatlamasının yapısı ve futbol antrenör eğitimleri incelenerek, mukayeseli olarak değerlendirilmesi yapılmaya çalışılmış, Türk Futbol Federasyonu tarafindan yürütülen Teknik Direktör Lisans kurslarının tarihi gelişimi ve günümüzdeki durumu araştırılmış, Türk futbol antrenör eğitiminin sorunları tesbit edilerek, TFF'nun yürüttüğü Teknik Direktör Lisans kursları için program geliştirilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde, sporun önemi, futbol sporu ve futbol antrenörlüğü, ikinci, üçüncü ve dördüncü bölümlerinde, Avrupa Futbol Birliği, birliğin teşkilat yapısı ve bu Birliğe üye olan ülkelerdeki spor teşkilatlanması ile futbol antrenör eğitimi programlan incelenmiştir. Beşinci bölümde, Türk Futbol Federasyonunun teşkilat yapısı ve Türk futbol antrenör eğitiminin durumu incelenmiştir. Altıncı bölümde ise, günümüzde TFF'nun yürüttüğü Teknik Direktör Lisans kurslarında verilen antrenör eğitiminin durumunu belirlemek amacıyla TDL sahibi antrenörler için, bilgi toplama aracı geliştirilerek alan araştırması yapılmış, deneklerin bilgi toplama aracına verdiği cevaplar istatistiksel işleme tabi tutulmuş, frekans ve yüzdeleri hesaplanarak tablolar oluşturulmuş ve her tablo için ağırlıklı ortalamalar bulunarak, yorumlan yapılmıştır. Araştırmayla elde edilen bulgular, aşağıda özetlenerek verilmiştir. UEFA'nm, Avrupa'da futbol alanındaki tek ve en etkili kuruluşu olduğu, kuruluş amacı doğrultusunda faaliyetlerini ülkeler üstü bir statü ile sürdürdüğü, UEFA üyesi ülkelerin spor teşkilatlanmalannın büyük bir benzerlik taşıdığı, tamamına yakınında hükümetlerin spor teşkilatlanmasına doğrudan katıldığı, bu ülkelerden bazılannda antrenör eğitimlerinin antrenör okullan tarafindan yürütülmesine rağmen, büyük bir bölümünde futbol federasyonlan tarafindan yürütüldüğü, TFF'nun özel hukuk hükümlerine tabi ve tüzel kişiliğe sahip özerk bir yapılanma ile, Türk futbol faaliyetlerini milli ve milletlerarası kurallara göre yönettiği, Türk futbol antrenör eğitiminde, belirlediği hedeflere ulaşabilmek amacıyla kendi hocalan yanında, üniversitelerin akademik kadrolanndan da faydalanarak, eğitimi Avrupa'da ki bir çok ülkeden daha üst seviyede sürdürdüğü,133 TDL kurslarına katılacak adayların, 30 yaş üzerinde, en az lise mezunu ve bir yabancı dil bilmeleri, spor yaşamları boyunca altı ay ve üzeri ceza almamış ve dört yıl kulüplerde sözleşmeli olarak çalışmış olmaları şartlarını taşımaları gerektiği, TFF tarafından düzenlenen TDL kurslarında, belirlenen hedeflere kısmen ulaşıldığı, derslerin içeriğinin eğitimin amacına ulaşılabilmesi için kısmen yeterli olduğu, öğretim tekniklerinin tamamının kullanıldığı ve değerlendirmenin son derece sağlıklı yapıldığı, ancak teorik dersleri veren üniversite öğretim elemanları ile kursiyerlerin gerekli iletişimi sağlayamadıkları ve uygulamalı eğitimler yanında spor tıbbı, spor fizyoterapisi ile spor psikolojisi ve kaleci eğitimi ile ilgili olarak verilen derslerin, mesleki yaşamlarında ihtiyaçlarını gidermelerine yönelik olmadığı sonucuna varılmıştır. Tüm bu elde edilen sonuçlar doğrultusunda, örnek bir TDL kurs Programı geliştirilmeye çalışılmıştır. 134 SUMMARY The purpose of the study was the foundation of UEFA, its status, the structure of sports organizations and trainer's education of the member countries were analyzed under the light of a comparative study. Moreover, the historical development of trainer courses which were held by Turkish Football Assocation, and its present state have been analyzed and considering the existing problems of trainers' education in Turkey, a new programma for such an education had been put forward. The importance of sports, football and football training had been analiyzed in the first part. 2 nd, 3 nd and 4 th parts deal with UEFA, its structure, sport organisations and programmas of football trainers in member countries. In the fifty chapter the organization of the Turkish Football Federation (TFF) and the educational conditions of the Turkish Football Trainers had been examined. In the sixth chapter to determine the trainer educational conditions which have been given nowadays at the Technical Director Licence (TDL) courses the surface research has been made by developing the information collector for the TDL awning trainers. The statistical process which concerns the answers given to the information collector by the people who we applied to for the tests and also the diagrams which have been formed by counting the frequencies and the percentages help us to find out the average measures. In the results of the study; It is said thet in Europe the UEFA is the only and most effective organization at the field of football, and that it is continuing its activities according to its foundation aims with the statutes over the countries, The sport organization of the member countries of the UEFA have great similarities. Almost all are joining directly to the sports organization of the governments; in some of these countries, although the trainer education has been led by trainer schools, in a big part of it has been led by the Football Federation. Depending on private law decisions and having legal identification with an autonomous organization the TFF activities are directed according to the national and international rules. Not only their own teachers but also the academic staff of the universities are active in the training of Turkish football trainers to reach the goals determined. The candidates who are going to attend the comprehensive course of TDL over European standarts must: be over 30, have lycee diploma, know at least one foreign135 language, have a contract with other clubs for four years, not be punished (over six months) his sports life long. During the courses it was understood that the content of lessons was sufficient to some extend, there is no problem with teaching and evaluating techniques, but there was a lack of communication between the lecturers and course attendants, and there were some problems in putting the informations which were given during the courses in to practice. So, under the light of gained results a sample course programma has been prepared.
Collections