Ortaokul matematik öğretmenlerinin alan bilgisi üzerine bir çalışma: Araştırma sorusu oluşturma örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ortaokul matematik öğretmenlerinin 'veri toplamayı gerektiren araştırma sorusu oluşturma' kazanımıyla ilgili konu alan bilgilerinin nasıl olduğunu belirlemektir. Araştırma, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde devlet ve özel ortaokullarında görev yapan, hizmet süresi 5 yıldan fazla olan 15 öğretmen, hizmet süresi 5 ve 5 yıldan az olan 15 öğretmen olmak üzere toplam 30 bayan ortaokul matematik öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni benimsenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu uygulanmıştır. Çalışmanın geçerliği ve güvenirliği için uygulama öncesinde uzman görüşü alınmış ve pilot uygulama yapılmıştır. Verilerin yorumlanması betimsel analiz ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin araştırma sorusu oluşturma kriterleri hakkında çok yeterli olmadıkları, çoğunluğunun araştırma sorusu oluşturabildikleri, büyük çoğunluğunun verilen sorunun araştırma sorusu olup olmadığı hakkında bilgi sahibi oldukları ancak yeterli gerekçe sunamadıkları tespit edilmiştir. Sonuçlara göre meslekte belli bir tecrübeye sahip olan öğretmenlerin araştırma sorusu oluşturma hakkındaki bilgileri mesleki deneyimleri az olan öğretmenlere nispeten daha yeterli olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to determine how the secondary school mathematics teachers' content knowledge about the acquisition of preparing research question that requires data collection is. Research was carried out with a total of 30 female secondary school mathematics teachers (15 of with more than 5 years of service, 15 of with 5 years and less than 5 years of service) from both state and private secondary schools in Ankara in 2018-2019 academic year. In the research case study design of qualitative research designs was adopted. A questionnaire form developed by the researcher was used as a data collection tool. For the validity and reliability of the study, expert opinion was taken before the application and than pilot application was performed. The interpretation of the data was carried out by descriptive analysis. At the and of the study, it was found that teachers were not very sufficient about the criteria for forming a research question, that the majority of them could form a research question, that the majority of them had knowledge about whether the given question was a research question but they could not show sufficient reason. According to the results of the study, it was found that the teachers who have a certain experience in the profession are more competent than the teachers who have less professional experience about forming research question.
Collections