12-13 yaş grubu çocukların fiziksel özelliklerinin gelişiminde eğitsel oyunların etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; 12-13 yaş grubu çocukların fiziksel özelliklerinin gelişiminde eğitsel oyunların etkilerini araştırmaktır. Araştırmaya Gaziantep/Şehitkâmil Şehit Mehmet Karadal Ortaokulu 6.sınıf öğrencileri olan deney grubu 20 erkek/20 kız, kontrol grubu 20 erkek/20 kız öğrenci olmak üzere toplam 80 öğrenci katılmıştır. Deney grubunu oluşturan katılımcılara 8 hafta süresince, haftada 3 gün ve her bir çalışmanın 90 dk ile sınırlandırıldığı eğitsel oyun programı uygulanmıştır.Çalışmamızda eğitsel oyunların öncesinde ve sonrasında katılımcıların fiziksel özelliklerini değerlendirmek amacıyla boy uzunluğu, vücut ağırlığı, otur eriş, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, 5 m çabukluk, sağlık topu fırlatma, 20 m sürat, 30 sn mekik çekme, 30 sn şınav çekme, flamingo denge, ip atlama, T testi ve 20m mekik koşu testleri uygulanmış ve veriler elde edilmiştir.Elde edilen veriler SPSS 24.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanarak verilmiştir. Uygulama ve kontrol grubu katılımcılarının grup içi ön test ve son test ortalama değerleri arasındaki farklılığın tespiti `Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi` ile deney ve kontrol grupları ortalama değerler arasındaki farkların tespiti ise `Mann-Whitney U Testi` ile analiz edilmiştir. İstatistikî olarak anlamlılık seviyesi p<0.05 olarak kabul edilmiştir.Araştırma sonucunda; kontrol grubunda yer alan kız katılımcıların vücut ağırlığı, BKİ, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, 5 m çabukluk, 30 sn mekik çekme, flamingo denge, ip atlama, 20 m mekik koşu ve maksimum oksijen tüketimi değerlerinde anlamlı bir fark olmadığı (p>0.05); boy uzunluğu, otur eriş, anaerobik güç ölçümü, sağlık topu fırlatma, 20 m sürat, 30 sn şınav çekme ve T testi değerlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu (p<0.05) tespit edilmiştir.Deney grubunda yer alan kız katılımcıların vücut ağırlığı, dikey sıçrama, anaerobik güç ölçümü, 5 m çabukluk, 20 m sürat, ip atlama değerlerinde anlamlı bir fark olmadığı (p>0.05); boy uzunluğu, BKİ, otur eriş, durarak uzun atlama, sağlık topu fırlatma, 30 sn mekik çekme, 30 sn şınav çekme, flamingo denge, T testi, 20 m mekik koşu ve maksimum oksijen tüketimi değerlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu (p<0.05) tespit edilmiştir.Kontrol grubunda yer alan erkek katılımcıların vücut ağırlığı, BKİ, dikey sıçrama, anaerobik güç ölçümü, 20 m sürat, 30 sn mekik çekme, 30 sn şınav çekme, flamingo denge, T testi, ip atlama, 20 m mekik koşu ve maksimum oksijen tüketimi değerlerinde anlamlı bir fark olmadığı (p>0.05); boy uzunluğu, otur eriş, durarak uzun atlama, 5 m çabukluk, sağlık topu fırlatma değerlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu (p<0.05) tespit edilmiştir.Deney grubunda yer alan erkek katılımcıların vücut ağırlığı, anaerobik güç ölçümü değerlerinde anlamlı bir fark olmadığı (p>0.05); boy uzunluğu, BKİ, otur eriş, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, 5 m çabukluk, sağlık topu fırlatma, 20 m sürat, 30 sn mekik çekme, 30 sn şınav çekme, flamingo denge, T testi, ip atlama, 20 m mekik koşu ve maksimum oksijen tüketimi değerlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu (p<0.05) tespit edilmiştir.Sonuç olarak, çalışma süresince oynatılan eğitsel oyunların 12-13 yaş grubu bireylerin fiziksel gelişim parametreleri üzerine olumlu yönde etkileri olabileceği, uygulama sıklığı ve süresinin yeterli kabul edilebileceği sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitsel oyun, Fiziksel özellik, Antrenman The purpose of this study is to investigate the effects of educational games on the development of physical properties of children aged 12-13.A total of 80 students, including experimental group 20 boys / 20 girls, control grup 20 boys / 20 girls, participated in the study which are 6th grade students of Gaziantep / Şehitkâmil / Şehit Mehmet Karadal Secondary School. The educational game program was applied to the participants who formed the experimental group for 8 weeks, 3 days a wwek and each study was limited to 90 minutes. In our study, in order to evaluate the physical characteristic of the participants before and after the educational games, height lengt, body weigth, sit, reach, long jump by standing, vertical jump, 5 m quikness, throwing a medicine ball, 20 m speed, 30 seconds shuttle, 30 seconds push ups, flamingo balance, jump rope, T test and 20 m shuttle running test were applied and data were obtioned.The data obtained were analyzed using SPSS 24.0 program. Arithmetic mean and standart deviation values are given by calculating. The determination of the difference between the pre-test and post-test average values of participants of the application and control group was analyzed with the `Wilcoxon Signed Ranks Test` and the diffrence between the mean values of the experiment and control groups was analyzed with the `Mann Whitney U Test`. Statistical significance level was accepted as p <0.05.As a result of the research; there was no significant difference in body weight, BMI, standing long jump, vertical jump, 5 m quickness, 30 seconds sit ups, flamingo balance, jump rope, 20 m sit ups and maximum oxygen consumption values of the female participants in the control group (p> 0.05); it was determined that there was statistically significant difference (p <0.05) in height lenght, sit acces, anaerobic power measurement, medicine ball throwing, 20 m speed, 30 seconds push ups and T test values. There was no significant difference in body weight, vertical jump, anaerobic power measurement, 5 m quickness, 20 m speed, jump rope values of female participants in the experimental group (p> 0.05); there is a statistically significant difference in height lenght, BMI, sit, reach, long jump by jumping, medicine ball throw, 30 seconds shuttle, 30 seconds push ups, flamingo balance, T test, 20 m shuttle run and maximum oxygen consumption (p <0.05) has been determined. Body weight, BMI, vertical jump, anaerobic power measurement, 20 m speed, 30 sec sit-ups, 30 sec push-ups, flamingo balance, T test, jump rope, 20 m shuttle run and maximum oxygen consumption in the control group. no significant difference (p> 0.05); It was determined that there was a statistically significant difference (p <0.05) in height length, sit, long jump, 5 m quickness, and medicine ball launch values.There was no significant difference in body weight and anaerobic power measurement values of male participants in the experimental group (p> 0.05); height length, BMI, sit down, long jump by standing, vertical jump, 5 m quickness, medicine ball throw, 20 m speed, 30 sec sit-ups, 30 sec push-ups, flamingo balance, T test, jump rope, 20 m shuttle run and a statistically significant difference (p <0.05) in the maximum oxygen consumption values.As a result, it was concluded that educational games played during the study may have a positive effect on the physical development parameters of individuals aged 12-13, and the frequency and duration of implementation can be considered sufficient.Keywords: Educational game, Physical feature, Training
Collections