Özengen müzik eğitimi kurumlarında keman derslerini yürüten öğretmenlerin karşılaştığı problemler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özengen müzik eğitimi kurumlarında keman derslerini yürüten öğretmenlerin karşılaştıkları problemleri tespit etmek ve elde edilen bulgulara göre çözüm önerileri sunmak amaçlanmıştır. Nitel veri toplama yöntemi işe koşulan bu araştırmada verilerin toplanabilmesi için, nitel araştırmalarda sıklıkla kullanılan `gözlem`, `görüşme` ve `doküman incelemesi` tekniklerinden görüşme tekniği kullanılmış, görüşme formu yoluyla özengen müzik eğitimi kurumlarında keman derslerini yürüten 25 öğretmenden görüş alma yoluna gidilmiş ve alınan cevaplara betimsel analiz uygulanmıştır. Özengen müzik eğitimi kurumlarında keman derslerini yürüten öğretmenlerin, `öğrencilerin yaşadığı teknik problemler`, `kullanılan öğretim yöntemi` , `öğrenci performansları`, `çalışılan kurumun işleyişi` ve `öğrenci ailelerine ilişkin görüşleri` olmak üzere toplam beş adet grup ve bu gruplar içerisindeki konulara ilişkin çeşitli problemler yaşadıkları sonucuna varılmıştır. In this research, it was aimed to identify the problems faced by teachers conducting violin lessons in amateur music education institutions under the Ministry of National Education and to offer solutions according to the findings. Qualitative data collection method was employed in order to collect data in this research, interview technique was used from `observation`, `interview` and `document review` techniques often used in qualitative research, interview form was used and descriptive analysis was applied to the answers received from 25 teachers who conducted violin lessons in amateur music education institutions. It was concluded that the teachers conducting violin lessons in amateur music education institutions had problems regarding `the technical problems that students experienced`, `the teaching method employed` , `the performence of students`, `the functioning of the institution by which the teacher was employed` and `the teachers'views concerning the families of the students`, a total of five groups as well as regarding several issues within these groups.
Collections