Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları`nın yapmış oldukları özel yetenek sınavlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Toplumların kalkınmasında ve gelişmesinde en önemli faktör hiç kuşkusuz eğitim ve onun temel unsuru olan öğretmenlerdir. Eğitimde ve sporda dünya standartlarında başarıya ulaşabilmenin yolu teşkilatların sağlam kurulması, iyi yönetilmesi ve kuruluşlar arasında organizasyonların sağlıklı olmasından geçer. Bu çalışmada, ülke genelinde sürekli yenisi açılan Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu ve Beden Eğitimi Spor Bölümleri 'nde beden eğitimi öğretmeni, yönetici ve antrenör yetiştirilirken söz konusu kurumların mevcut durumları, öğretim elemanı, öğrenci, spor tesisi, fiziki şartlan, ders muhtevaları ve özel yetenek giriş sınavlarının uygulaması ortaya koyulurken gelecekle ilgili öneriler de sunulmuştur. Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu ve Beden Eğitimi Spor Bölümleri 'nde görev yapan 100 öğretim elemanı ile buralarda öğrenim gören 1000 öğrenciye özel olarak hazırlanmış bir soru envanteri yöneltilmiş ve cevapların frekans analizi yapılarak yorumlar getirilmiştir. Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu ve Beden Eğitimi Spor Bölümleri'nin ve spor eğitimcisi yetiştiren diğer kurumların öğretim elemanı, fiziki şartlan, araç gereç noksanlığı, özel yetenek giriş sınavlan ve Antrenörlük ve Yöneticilik Bölümleri'nin istihdam alanlan, bilimsel faaliyetler yönünden istenilen düzeyde olmadığı, bu durumdan kurtulmak içinde, kurumlann iş birliği yapmalan gerektiğim ortak çözüm önerileri getirerek kurumlann yapılanndaki eksiklikleri gidermesi gerektiğinin şart olduğunu ortaya koymuştur. svüu ipsala SUMMARY: The most important factor in the development of progress of societies are definitely education and teachers, who are the basic elements of education. The only way to attain global success in education and sports conducts to the substantial foundation, good management of institutions and obtaining healthy organizatons between institutions. In this study, the current situation of Sports Academies and Physical Training Departments while cultivating Managers and Trainers, academical staff, students, curriculum, sports facilities and physical conditions were set forth. Questionnaries were handed to the managers, teachers and students of the Sports Academy and Physical Training Departments and comments were made regarding the answers. Unfortunately, it was observed that the academical staff, aptitude tests, equipment and the employing facilities of the Trainership and Management departments were insufficient; and the required remedy was found to be the cooperation of the institutions to produce common solutions for relieving such deficiencies.
Collections