Biyomimetik yaklaşım ile aerodinamik jant tasarımı vebir uygulama
dc.contributor.advisor | Özdemir, Veysel | |
dc.contributor.author | Demir, Muhammet Tahir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:43:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:43:12Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-10-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/293002 | |
dc.description.abstract | Kısıtlı, pahalı, geri dönüşümü olmayan ve çevreye duyarsız olan yakıtlar çeşitli nedenlerle insanlığa zarar vermektedir. Özellikle ulaşım sektöründe kullanılan yakıtlar çevreyi kirletmede öncü nedenlerdendir. Son zamanlardaki araçların emisyon değerlerini düşürmeye yönelik çalışmaların yanısıra yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla çeşitli çalışmalar mevcuttur. Bu çalışmada özellikle 21. yy' da önemi artan enerji tasarrufu ar-ge çalışmalarının bir kolu olan aerodinamik araç tasarımında jant tasarımı ele alındı. Bu araştırmada biyomimetik bilimi çalışma metadolojilerinden biyolojiden tasarıma metadolojisi uygulandı. Bu metadolojinin çözüm önerisine göre tasarlanan jantın piyasada en çok tercih edilen standart bir jant modeline göre aerodinamik yapısının hava sürtünme direncini azalttığı tespit edilmiştir. Böylelikle enerji tasarrufu sağlanmış ve jantın yüzey kalitesi artırılmıştır. | |
dc.description.abstract | Limited, expensive, non-recyclable and non-environmentally friendly fuels harm humanity for various reasons. Especially the fuels used in the transportation sector are among the leading reasons for polluting the environment. Recently, there are various studies to save fuel as well as works to reduce emission values of vehicles. In this study, rim design was discussed in aerodynamic vehicle design, which is a branch of energy saving R&D studies, which gained importance especially in the 21st century. In this study, the methodology from biology to design, which is one of the biomimetic science study methodologies, was applied. It has been determined that the aerodynamic structure of the rim, which is designed according to the solution proposal of this methodology, reduces the air friction resistance compared to a standard rim model most preferred in the market. Thus, energy was saved and the surface quality of the rim was improved. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Biyomimetik yaklaşım ile aerodinamik jant tasarımı vebir uygulama | |
dc.title.alternative | Aerodynamic rim design with biomimetic approach and an application | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-19 | |
dc.contributor.department | Endüstriyel Tasarım Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10334425 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | GAZİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 641908 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |