Spor eğitim-öğretiminde antrenör davranışlarının araştırılması (judo modeli)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
1. ÖZET Araştırmamızda ilk önce judo eğitim-öğretim konusunda mevcut literatür taranmış, fakat bu alanda mevcut araştırmaların yok denecek kadar az olduğu görülmüştür. Özellikle judo eğitim-öğretiminde davranış ve iletişim içerikli hiçbir kaynağın olmaması bizi bu alana yönlendirmiştir. Judo eğitim-öğretimi bir yerde antrenör ile sporcu arasındaki eğitici ilişki ve davranış temeline dayalı bir iletişim becerisini gerektirdiğinden çalışmamızın ilk iki bölümünde antrenör davranışları çözümlemesi ve antrenörlük açısından iletişim konusu irdelenmeye çalışılmıştır. Bu çözümlemede mevcut iletişim modellerinin judoya uyarlanabilirliği de değerlendirilmiştir. Antrenörlük ve sosyal güç unsurlarının judo eğitimindeki yeri ve önemi bu bölümde ele alınarak değerlendirilen diğer bir boyutu ifade etmektedir. Çalışmamızın üçüncü bölümünde ise antrenör ve öğrenme-öğretme kavramları soyuttan somuta yönelen bir anlayışla incelenmeye çalışılmış, judo antrenmanının değişik boyutları ele alınmıştır. Bu araştırmada etkili antrenörlük davranışları konusu uygulamalı olarak ele alınarak antrenörler üzerinde yapılan anket çalışması ile iletişim psikolojisi verilerine göre antrenörlerin öğrenme talimatlarını verip vermedikleri araştırılmıştır. Ayrıca antrenörlerin antrenmanı tanımlamalarına göre nasıl bir eğitim anlayışına sahip oldukları, antrenörlük rolleri konusundaki görüşleri de değerlendirilerek, antrenmanın planlaması, sporcuların motive edilmesi, hareketlerin öğretilmesi antrenmanlarda disiplinin sağlanması, sporculara rehberlik etme ve antrenmanın değerlendirilmesi bakımından antrenörler arası farklılıklar değerlendirme formları verilerine göre incelenmiştir. Sonuç olarak antrenörlerin eğitim düzeyleri, gelir dağılımı ve cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılıklar gözlenmiş; antrenör kültür etkileşimi tespit edilmiştir. 2. SUMMARY In our investigations, firstly we searched for the literature about judo training but we noticed that there weren't many investigations in this filed. Due to the fact that there aren't any behaviour and communication consented sources about judo training, we have been interested in this field. Since judo training requires communication skills based on educative relations and behaviours between the trainer and the player, in the first two parts of our studies we tried to analyze behaviours of a trainer and communication from the side of a trainer. In this analysis the availability of present communication techniques in judo is examined. Another dimension in this part is the place and importance of trainers and social power elements in judo training. In the third part of our studies, learning and training concepts are tried to be examined from abstract to concrete and different dimensions of judo training are mentioned. In this investigation effective training behaviours are observed practically. With the inquiries on the trainers convenience of training instructions to the communication psychology is checked. Besides, according to how the trainers define training, their training mentality and opinions about the roles of a trainer are evaluated. The topics like planning of a training, motivation of the players, teaching the techniques in judo, providing discipline in training, guiding the players are examined according to the data of forms for differences among trainers. In conclusion according to education levels of trainers, their incomes and their sexes, rational differences are examined and the interaction between trainers and culture is determined.
Collections