Mesleki uygulama beklentilerinin kariyer motivasyonu üzerine etkisi: Sağlık yönetimi bölümü öğrencilerine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlık hizmetlerinin hızlı gelişmesi ve birçok uzmanlık alanını içinde barındırması nedeniyle profesyonel sağlık çalışanlarına olan ihtiyaç artmıştır. Her alanda olduğu gibi yönetim alanında da bu ihtiyaç kendini göstermektedir. Bu alanda profesyonel yönetici yetiştirme görevi üniversitelere düşmektedir. Üniversitede verilen teorik eğitimlerin kalıcı olması ve öğrenciye iş yaşamını tanıma şansı ve gelecek kariyer hedeflerini belirlemesi için, öğrencilere sunulan mesleki uygulama, öğrencilerin eğitim hayatında önemli bir yer tutmaktadır. Bu nedenle mesleki uygulamanın verimli bir şekilde tamamlanmasının, öğrencinin kariyer motivasyonunu etkilediği düşünülerek, mesleki uygulama yapan öğrencilerin mesleki uygulama beklentilerini karşılama derecesinin, kariyer motivasyonları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, 5 üniversitenin mesleki uygulamaya katılan 305 sağlık yönetimi bölümü öğrencisine tanımlayıcı sorular, Mesleki Uygulama Beklentilerini Karşılama Derecesi ile ilgili sorular ve Kariyer Motivasyonu Ölçeği'nin yer aldığı anket formu uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemi için örneklem seçimine gidilmeyip çalışma evrenine ulaşılmaya çalışılmıştır. Verilerin analizinde; ortalama, standart sapma, t ve ANOVA testi, faktör, korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır. Mesleki Uygulama Beklentilerini Karşılama Derecesi ile cinsiyet, yaş ve öğrenim görülen üniversite değişkenleri karşılaştırıldığında aralarında anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Kariyer motivasyonunun kimlik alt boyutu ile cinsiyet grupları arasında da anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Mesleki Uygulama Beklentilerini Karşılama Derecesi ile Kariyer Motivasyonu arasında `orta düzeyde` (r=0,373; p<0,01) anlamlı ve pozitif bir ilişki saptanmıştır. Mesleki Uygulama Beklentilerini Karşılama Derecesi, Kariyer Motivasyonundaki değişimim %14'ünü açıklamaktadır. Sonuç olarak, öğrencilerin eğitim sürecinde yapmış olduğu mesleki uygulama ile mesleği konusunda bilgi, beceri ve tecrübe kazanımları ve mesleki bakış açısı, onların kariyer hedeflerini ve kariyer planları yapabilmeleri için gereken kariyer motivasyonunu sağlamaktadır.Anahtar Kelime: Mesleki Uygulama Beklentileri, Mesleki Uygulama, KariyerMotivasyonu, Sağlık Yönetimi The need for professional health professionals has increased because of the rapid development of health services and their inclusion many specialties. This need is manifested in the field of management as in every field. The task of professional manager training in this field falls to universities. In order to ensure that the theoretical trainings given at the university are permanent and to provide introduction to the business life and to allow the determination the future career goals, the professional practice offered to students plays an important role in the students' educational life. For this reason, this study was carried out in order to investigate the effect of the degree of fulfillment of the professional expectations of the students who do Professional applications on their career motivation, considering that the efficient completion of professional practice affected the student's career motivation.In the study, the questionnaire form, which includes definitive questions, questions about the degree of fulfillment the professional practice expectations, and the Career Motivation Scale, was applied to 305 health management students who participated in the professional practice from 5 universities. The sampling of the study was not made and the study universe was tried to be reached. In the analysis of the data, mean, standard deviation, t and ANOVA test, factor, correlation and regression analysis were used. When the degree of fulfillment of professional practice expectations and gender, age and university variables were compared, a significant difference was found (p <0.05). A significant difference was found between the identity sub-dimension of the career motivation and gender groups (p <0,05). There was a moderately significant (r = 0,373; p <0,01) and positive relationship between the degree of satisfaction of the expectations and career motivation. The degree of fulfillment of professional practice expectations explains 14% of the change in career motivation. As a result, the students' knowledge, skills and experience gained through the professional practice they have made in the education process and the professional perspective provide career motivation for their career goals and career plans.Key words: Professional Practice Expectation, Professional Practice (İnternship),Career Motivation, Health Management
Collections