Sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma politikalarının hastane seçimine etkisi: Bir özel hastane örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma politikalarının hastane seçimineetkisinin tespit edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırmayürütülmüştür.Araştırmanın örneklemini, Konya il merkezinde yer alan özel bir hastanede sağlık hizmetindenfaydalanan kolayda örnekleme yöntemi yoluyla seçilen 277'si kadın ve 223'ü erkek toplam 500 hastaoluşturmuştur. Hastalara ait veriler anket yöntemi ile toplanmış ve istatistik programı ile analizedilmiştir Tanımlayıcı istatistikler, t testi, ANOVA testi analizleri ve iki kategorik veri arasındakiilişkiyi incelemek için ki-kare testi kullanılmıştır. Ayrıca değişkenlerin ilişki düzeyini tespit etmek içinContingency Coefficient, Cramer's V değerleri incelenmiştir. Çalışmanın yürütüldüğü özel hastanedeücret tarifesindeki indirimin olduğu kampanyalı dönem ve kampanyasız dönem hasta sayısı hastane veritabanından alınmıştırHastaların yaklaşık üçte ikisi muayene ücretinin önemli olduğunu belirtmiştir. Yine hastalarınyaklaşık %60'ı yapılan kampanyaların hastane seçimini etkileyeceğini belirtmiştir. Ayrıca dört hastadanyaklaşık olarak üçünün hastanenin ücret bilgisine doğrudan hastaneden ve afiş, broşür vb. araçlardanulaştığı görülmüştür. Hastaların, hastane seçiminde göz önünde bulundurdukları en önemli nedenlerdenbiri tüketici maliyetidir. Dolayısıyla fiyatlandırma politikaları hastaların hastane seçiminde önemli biretken olarak görülebilir.Tez çalışmalarından elde edilen veriler ışığında muayene ücretinin miktarı ve indirimkampanyaları gibi sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma politikalarının hastane seçimine etkisi hastasayıları ile kıyaslandığında ciddi bir fark göstermemektedir. Hastanelerin tercih edilebilirliği artırmakamacıyla yaptıkları politikalarda öncelikle memnuniyeti etkileyen faktörlerden güven faktörü üzerindedurulmalı, bu yönde kurumsal çalışmalar yapılmalıdır. The aim of this study is to determine the effect of pricing policies in health care services onhospital selection. For this purpose, a survey was conducted in the survey model based on quantitativedata.The sample of the study consisted of a total of 500 patients (277 females and 223 males) whowere selected from a private hospital in Konya city center by easy sampling method. The findings ofresearch was analyzed with an statistics programme. Descriptive statistics, t test, ANOVA test and toevaluate the relation between two categorical data, Chi-square test were used. Also, to determine therelation level of variables, Contingency Coefficient and Cramer's V values were examined. The numberof patients were gathered from data of hospital both with campaign discount and without campaigndiscount.Approximately two thirds of the patients stated that the examination fee was important.Around 60% of the patients stated that the campaigns would affect the choice of the hospital. In addition,approximately three out of four patients have information about hospital wages directly from the hospitaland posters, brochures and so on. Customer cost is one of the most important factors in hospitalpreference,so pricing policy is an important effect in hospital preference. In the view of their studies,when the pricing policies like cost of examination and campaign discounts are compared with number ofpatients in hospital preference, there is no significant difference. To increase hospital preference,reliability factor, which may affect satisfaction, should be carried out for this.
Collections