Öğrencilerin cerrahi hastalarının öğrenim gereksinimlerini saptama durumlarıve etkileyen faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cerrahi hastalarının ameliyat öncesi, sırası ve sonrasında çeşitli konularda öğrenim gereksinimleri bulunmaktadır. Cerrahi hastalarının bireysel gereksinimleri dikkate alınarak gerçekleştirilen planlı hasta eğitiminin ameliyat sürecini ve sonuçlarını olumlu etkilediği bildirilmektedir. Hasta eğitimi ile ilgili bilgi, beceri ve tutum temel hemşirelik eğitimi sırasında kazandırılmaya çalışılmaktadır. Bu çalışmanın amacı Hemşirelik Bölümü ikinci sınıf öğrencilerinin cerrahi hastalarının öğrenim gereksinimlerini saptama durumlarını ve etkileyen faktörleri ortaya koymaktır.Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türdeki araştırma 118 ikinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Veriler `Öğrencilerin Cerrahi Hastasının Eğitim Gereksinimlerini Saptama Durumları` soru kağıdı ve Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği kullanılarak 19 Nisan-24 Mayıs 2017 tarihleri arasında araştırmacı tarafından toplanmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediği Kolmogrov–Smirnov normallik testleri, bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki ilişki Pearsonki-kare, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü ANOVA testleri ile belirlenmiştir. Araştırma için etik kurul, kurum izinleri ile katılımcıların bilgilendirilmiş olurları alınmıştır.Araştırmaya katılan öğrenciler 19-35 yaş aralığında olup, %77.1'i bayandır. Öğrencilerin %88.1'inin hastasının öğrenim gereksinimini saptadığı, %78.8'inin eğitim planı yaptığı ancak sadece %45.8'inin hasta eğitimi konusunda kendini yeterli algıladığı bulunmuştur. Öğrencilerin %72.1'i günlük yaşam aktiviteleriyle, %44.2'si tedavi ve komplikasyonlarla ilgili hastasının öğrenim gereksinimini saptamıştır. Öğrenciler tarafından öğrenim gereksinimleri saptanan ve saptanmayan hastaların `Hasta Öğrenim Gereksinimleri Ölçeği` puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır (p>0.05).Sonuç olarak öğrencilerin cerrahi hastalarının öğrenim gereksinimlerini saptayabildikleri görülmüştür. Ancak öğrencilerin öğrenim gereksinimi olan ve olmayan hastalar arasında ayrım yapamadıkları ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin hasta eğitimi konusunda öğrenim yaşantılarının geliştirilmesinin, profesyonel hayatlarında eğitimde sorumluluk almalarına ve eğitimin kalitesinin artmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Surgical patients need to learn about various issues in the perioperative period. It was determined that planned patient education, which was carried out taking into account the requirements of individualsurgical patients, had a positive effect on the perioperative process and on results. Basic nursing education attempts to provide knowledge, skills and attitudes related to patient education. The purpose of this study is to reveal the situation with regard the educational needs of the surgical patients of sophomore students of a Nursing Department and the factors affecting them.The research was of a descriptive and relational type and was carried out with 118 sophomore students. The data were collected by the researcher between 19 April and 24 May 2017 using the Questionnaire for Determining the Educational Needs of the Surgical Patient and The Patient Learning Needs Scale. In the Kolmogrov-Smirnov normality tests the data show normal distribution, and the relationship between dependent and independent variables was determined by Pearson chi-square, independent sample t test and one-way ANOVA tests. Ethics committee and institutional permission for research and the informed consent of the participants was received. The students who participated in the study were aged 19-35 age and 77.1% were female. It was found that 88.1% of the students had determined that their patients needed to be educated, 78.8% of them made a training plan, but only 45.8% of them felt self-sufficient in patient education. 72.1% of the students determined that their patients needed to learn about daily life activities and 44.2% that they needed to learn about treatment and complications. There was no significant difference between The Patient Learning Needs Scale scores of patients whose needs had been determined by the students and those whose needs had not(p>0.05).As a result, it was found that the students could determine the learning needs of surgical patients. However, it was also found that students did not discriminate between patients with and without learning needs. It was thought that improving the ways in which the students learn about patient education will contribute to their professional lives and increase the quality of their own education.
Collections