Coğrafya öğretiminde bilgisayar ve programlarının kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Kullanımı gittikçe yaygınlaşan bilgisayarlarda en. büyük gelişme; ses ve görüntüyü işleyebilen Multimedya teknolojisidir. Bu teknoloji ile birlikte bilgisayarlar eğitim ve öğretim alanında aktif olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bütün öğretim alanlarında olduğu gibi, coğrafya öğretiminde de bilgisayarın, geniş bir uygulama alanı vardır. Araştırmada, `Coğrafya Öğretiminde Bilgisayar ve Programlarının Kullanımı` konusu ele alınarak, coğrafya öğretiminde bilgisayar teknolojilerinden nasıl ve ne ölçüde yararlanılabileceği sorularına yanıtlar aranmıştır. Araştırmada bilgisayarın; tarihçesi, özellikleri, donanımları kullanım alanları ve genel olarak eğitimdeki uygulamaları irdelenmiştir. Bilgisayar teknolojilerinin coğrafyadaki kullanım alanlarından; coğrafya araştırmaları, coğrafi bilgi sistemi, coğrafya öğretimi, coğrafi bilginin ölçülmesi ve değerlendirilmesi alanlarına yer verilmiştir. Bilgisayar destekli coğrafya öğretiminde fiziki durum ve altyapı faktörlerinin uygulanabilirliğe etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Ayrıca bu alanda kullanılan bilgisayar programlarının ve teknolojilerinin özellikleri tanımlanarak, örneklendirilmiştir. Araştırmada ulaşılan bulgular şöyle sıralanabilir; Bilgisayar destekli coğrafya öğretim yöntemi öğrenci merkezli olarak düzenlenmiştir. Bu yöntemde bilgisayarın; öğretim sistemini tamamlayıcı ve güçlendirici bir unsur olduğu sonucuna varılmıştır. Bilgisayar destekli coğrafya öğretiminde öğretmen, sahip olduğu teknolojik olanaklardan yararlanarak, öğrencilerin ve konunun özelliklerine göre; bilgisayarı değişik yer, zaman ve şekillerde kullanabilmesinin, öğrencilerin başarısını arttırdığı saptanmıştır.Bilgisayar ağlarından faydalanarak, öğrencilerin; coğrafi kaynaklara ve konu uzmanlarına ulaşabildiği, farklı okullardaki öğrencilerin kendi aralarında `Telekonferans` yöntemi ile sempozyumlar, konferanslar v.b. toplantılar düzenleyebildiği; yine bilgisayar teknolojisinden yararlanmak suretiyle her yerde, her yaştan bireye coğrafya eğitimi verilebildiği(Uzaktan Eğitim Yöntemi), sonucuna ulaşılmıştır. Bilgisayar destekli coğrafya öğretiminde hedeflere ulaşmada; fiziki durum ve alt yapı belirleyici bir unsur olarak ortaya çıkmıştır. Ancak fiziki durum ve altyapının, Türkiye'de henüz istenilen düzeyde olmadığı, elde edilen verilerden de anlaşılmaktadır. Coğrafya öğretiminde bilgisayar ve programlarının kullanılması; problem çözme, gösterim, diyalog kurma, benzetim, alıştırma - uygulama, bilgi deposu, eğitsel oyunlar ve yaratıcı etkinlikler şeklinde gerçekleştirilebilmektedir. ABSTRACT The biggest development in computers whose usage is continuously expanding is the technology of multimedia which manipulates voice and visual. Together with this tecnology, the computers have been begun to use actively field of education and teaching. As in all teaching methods, computers can easily be applied in teaching geography in many ways. In this research the subject of `using computer and computer programs in geograph teaching` and how and to what extend computers can be used in that field have been disscussed. In the research history, properties, hardware and usage of computers and mainly its application in education has been questioned. Geographic explorations, geograpic information system, teaching of geography, testing and evaluation of geography are mentioned in respect with the application fields of computer technology in teaching geography. The effects of physical condition and substructure to the application precess in computer supported geography teaching are tried to ascertained. In addition to this aspects of computer programmes and technologies used in this field are defined and examplified. The findings reached in the work can be ordered as the following. Computer supported geography teaching is prepared as student centered. In this method it is come to a point that computer is encyclopedia element completing and strengthening the teaching process. In computer supported geography teaching, the teacher can use the computer in different ways and times according to the characteristics of students and the subject with the help of possibilities he has and this is proved to increase the student success.IV According to the results, it is clearly understood that the students are able to reach to the geographic resources and conferences among themselves using the teleconference method. Furthermore it is found out that geography education can be given to ail individuals at different ages anywhere using the computer technology which is known as remote education method. In reaching the aims in computer supported geography teaching, physical condition is a determining element. However, it is clear that physical condition is not yet at a required level in Turkey. Using computer and computer programmes in teaching geography can be. Carried out in different ways such as problem solving, simulation and creative activities or demonstration, information storing, exercises practices, dialogs and educative games.
Collections