Öğretmenlerin bireyselleştirilmiş öğretim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi (Batman ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
19. yüzyıldan başlayarak özellikle 20. yüzyılın ortalarında ilgi ve yeteneklerdeki bireysel farklılıklar önem kazanmıştır. Araştırmacılar eğitim sürecinde bu ilgi ve yeteneklerin geliştirilmesi üzerinde durmuşlardır. Geçmişte yapılan araştırmalar, toptancı bir öğretme zihniyetinin bireylerin gelişim düzeyine uygun olmadığı gerçeğini ortaya koymuştur. Öğretimin bireyselleştirilmesi, öğrencilerin kendilerini diğerlerinin kapasite ve isteklerinden bağımsız olarak yetiştirme olanağı sağlayacaktır. Fakat, gerek üniversitelerde gerekse ilköğretim okullarında bireyselleştirilmiş bir öğretim modeli bulunmamaktadır. Bu nedenle, ilköğretimde görev yapan okul yönetici ve öğretmenlerin bireyselleştirilmiş öğretimin uygulanabilirliğine ilişkin görüşlerine baş vurulmuştur. Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim okullarındaki yönetici ve öğretmenlerin bireyselleştirilmiş öğretimin uygulanabilirliği konusundaki görüşleri arasında fark olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Batman merkezdeki 38 ilköğretim okulunda çalışan 878 yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada, yansız atamayla seçilen Batman merkezdeki 30 ilköğretim okulundan 32 yönetici ve 385 öğretmen olmak üzere toplam 417 kişi örneklem grubu olarak kullanılmıştır. Veri top ima aracı, uzman görüşünden de faydalanarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve 417 eğitimciye uygulanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin bireyselleştirilmiş öğretime hazır bulunuşluk acısından uygulama için yeterli düzeyde oldukları gözlemlenmektedir. Buna ek olarak, yine öğretmenlerin bireyselleştirilmiş öğretimin öğrencilere sağlayac ağı yararlara ilişkin görüşlerinin ortalama puanlarının `katılıyorum (3.64)` düzeyinde ol duğu da belirtilmektedir. ABSTRACT Start with the 19. century, especially at the mids of the 20. century, individual differences of the interests and abilities become very important. Researchers try to find the ways of improving this interests and abilities in to the education period. Past researches showed the fact that wholistic teaching mentality did not suitable for developmental levels of the students. The individualization of the teaching supplies students to train themselves independent from others capacity and want. However, there is not a model of individualization of the teaching, neither universities nor primary schools. For this reason, it was asked the managers and the teachers of the primary schools the applicability of the individualistic teaching. The main purpose of this study is to find out whether there was a difference between managers and teachers of the primary schools thoughts about individualistic teaching. The whole population of this research is 878 managers and teachers of the 38 primary schools in Batman, in this study, randomly chosen 32 managers and 385 teachers totally 417 were used as sample. For gathering data, a form developed by the researcher, making use of the specialists' opinions. It was applied to 4176 educators. Results show that, teachers' presence in terms of practicing individualistic education. In addition, it is observed that their opinions about the advantages of the individualistic education average are at the `agree (3.64)` level.
Collections