Ortaöğretim öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları (Diyarbakır örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET Bu araştırma, ortaöğretime devam eden öğrencilerin verimli ders çalışma alışkanlıklarına ne ölçüde sahip olduklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Öğrencilerin; cinsiyet, alan, lise türü, ayrı bir çalışma odasına sahip olma ve akademik başarıları ile, verimli ders çalışma alışkanlıkları arasında bir ilişki olup, olmadığı araştırılmıştır. Araştırma `betimleme-survey yöntemi` ile yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 1999-2000 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Diyarbakır il merkezindeki 36 liseye devam eden toplam 3610 lise son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, bu liselere devam eden toplam 750 kız ve erkek öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Brown ve Holtzman tarafından geliştirilen `Ders Çalışma Alışkanlıklarını Belirleme Envanteri`nin gözden geçirilmiş son şeklinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilen çözümlenmesi, SPSS (Statistical Package for the Social Science) for Windows 7.0 programından yararlanılarak yapılmıştır. Veriler t-testi, varyans analizi (one-way) ve aritmetik ortalamalardan yararlanılarak yorumlanmıştır. Verilerin analizi sonucunda özetle şu sonuçlar elde edilmiştir: 1. Öğrencilerin; cinsiyet ve ayrı bir çalışma odasına sahip olma durumuna göre verimli ders çalışma alışkanlıklarına ilişkin algılan arasında anlamlı fark bulunmaktadır. 2. Öğrencilerin; verimli ders çalışma alışkanlıkları ile akademik başarıları arasında anlamlı fark bulunmaktadır. Verimli ders çalışma alışkanlıklarına sahip olan öğrencilerin, akademik basanlarının `yüksek` düzeyde olduğu görülmüştür. 3. Öğrenciler, verimli ders çalışma alışkanlıklarına `orta` düzeyde sahiptirler. HI ABSTRACT This research has been carried out to determine how much the secondary school student have the habit of productive study. It has been searched that whether there is a relation between the students' gender, field, high school type, having a separate study and their productive study habits. The `description-survey method` has been esud for the research. 3610 last grade high school students constituted the universe of the research who are currently going to 36 different high school in Diyarbakır in the second semester of 1999-2000 educational term. Total girls and boys who are going to those high schools are constituting the examinanion of the research. For collection of data, the last revised edition of `Inventory of Determining Study Habits` was utulized which has been improved by Brown and Holtzman. Analysis of the data obtained at the consequence of the research has been carried out with use of SPSS (Statistical Package for the Social Science) for Windows 7.0. The dat were interpreted with use of t-test, variance analysis (one-way) and arithmetic means. As the consequence of data analysis the following has been obtained: 1. There is a significant diference between the students' gender and having a separate study and their perception manner of productive study habits. 2. There is a significant difference between the students' academic success and their productive study habits. The students with productive study habits seemed to have a `high` academic success. 3. The students have an `average` grade of productive study habits.
Collections