Polis okullarında toplam kalite yönetiminin uygulanabilirliği (Diyarbakır A. Gaffar Okkan ve İstanbul Etiler Polis Okulu örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, `Polis Okullarında görevli Okul Yöneticilerinin ve Öğretim Elemanlarının bulundukları okullardaki Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirliğine ilişkin algıları nasıldır?` biçiminde düzenlenen problemi çözmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni ve örneklemini, 2000- 2001 öğretim yılında, İstanbul Etiler Polis Okulu ve Diyarbakır A.Gaffar OKKAN Polis Okulu'nda görevli 74 Okul Yöneticisi ve Öğretim Elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada, araştırmanın bağımlı değişkeni olan Okul Yöneticileri ve Öğretim elemanlarının Toplam Kalite Yönetimi'nin uygulanabilirliğine ilişkin algılarını belirlemek için Balcı (1998) tarafından geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılarak geliştirilen `Toplam Kalite Yönetimi Ölçeği Uygulanabilirliği` Polis Okullarına uyarlanarak kullanılmıştır. Veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada yüzdeler, frekanslar, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, varyans analizi ve en küçük önemli farklar tekniği kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi de 0.05 olarak alınmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: 1. Okul yöneticileri ve Öğretim Elemanlarının algılarına göre Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirlik düzeyi A.Gaffar OKKAN Polis Okulu ile Etiler Polis Okulu arasında anlamlı fark saptanmamıştır. 2. Okul yöneticileri ve Öğretim Elemanlarının algılarına göre Polis Okullarında, Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirlik düzeyi Müşteri beklentileri, Müşteri ihtiyaçlarını anlama ve bilgi edinme mekanizmaları, Formal performans standartlarının varlığı, İç müşteri ilişkilerini destekleyici mekanizmalar, İç müşteri ilişkileri yönetimini engelleyen faktörler ve iç çevre-kültür, alt boyutları açısından anlamlı fark saptanmamıştır. 3. Okul yöneticileri ve Öğretim Elemanlarının algılarına göre Polis Okullarında Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirlik düzeyi sadece Görev Değişkenine göre, anlamlı fark saptanmıştır. Diğer değişkenlere göre ise anlamlı fark saptanmamıştır. This study has been done in order to solve the problems `How is the perception of the school executives and instructors in regard to the applicability of Total Quality Management in their respective schools?` Seventy-four school administers and instructors, who are employed in Diyarbakır A. Gaffar OKKAN and Istanbul Etiler Police Training Schools, constitute the universe and sampling of the research. In the research, the questionnaire of the Applicability of the Total Quality Management, developed by Balcı (1998) by testing the validity and reliability, was adjusted and used in Police Training Schools so as to identify the perception of the executives and instructors who were the dependent variances of the research with respect to the applicability of the total quality management. The data were analyzed in the computer medium by using SPSS statistical pragramme. In the study, percentages and frequencies mean, standart deviation, t- test, variance analysis, the least significant difference technique methods were used. The significance level was taken as 0.05 through statistical analysis. The following results were obtained: 1. No significant difference was identified between A. Gaffar OKKAN Police Training School and Etiler Police Training School in regard to the applicability level of Total Quality Management according to the perception of school executives and instructors. 2. According to the perception of school executives and instructors, No significant difference was identified in the sub-dimensions of customer demands, understanding customer 's needs and getting informed mechanisms, availability of formal performance standards, mechanisms supporting internal customers relations, factors preventing the management of internal customers relations and internal environment-culture. 3. For the applicability level of Total quality Management in the Police Training Schools according to the perception of school executives and instructors, significant difference was identified as regard to the duty variance but not for other variances.
Collections