Spor kulüplerinde spor yapan ve spor yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin atılganlık düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırmanın amacı, bir spor kulübünde lisanslı olarak spor yapan ve spor yapmayan ortaöğretim öğrencilerinin atılganlık düzeylerini karşılaştırmaktır. 2002 - 2003 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilen çalışma, ilişkisel tarama modeline uygun bir şekilde dizayn edilmiştir. Örneklemini Anadolu yakasından seçilen üç ilçenin sınırlan içinde bulunan üç özel, altı resmi okuldan seçilen 142 'si lisanslı olarak spor yapan, 198'i de spor yapmayan 340 öğrenciden oluşmuştur. Veri toplam aracı olarak `Rathus Atılganlık Envanteri` ve `Bireyi Tanıma Çizelgesi` kullanılmıştır. Verilerin toplanmasından sonra istatistiksel çözümlemeler yapılmış ve bunun içinde SPSS 11,0 programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda şu sonuçlar elde edilmiştir: Lisanslı olarak spor yapan öğrencilerin atılganlık puanı ortalamaları, spor yapmayan öğrencilerin atılganlık puanı ortalamalarından yüksektir. Bu farklılık p<.001 düzeyinde anlamlıdır. Yine lisanslı olarak spor yapan erkek öğrencilerin atılganlık puanı ortalamaları, spor yapmayan erkek öğrencilerin atılganlık puanı ortalamalarından yüksektir. Bu farklılık p<.001 düzeyinde anlamlıdır. Bir başka sonuçta, lisanslı olarak spor yapan kız öğrencilerin atılganlık puanı ortalamaları, spor yapmayan kız öğrencilerin atılganlık puanı ortalamalarından yüksektir. Bu farklılık p<001 düzeyinde anlamlıdır. Lisanslı olarak spor yapan kız öğrencilerin atılganlık puanı ortalamaları, lisanslı olarak spor yapan erkek öğrencilerin atılganlık puanı ortalamalarından yüksektir. Bu farklılık p<.05 düzeyinde anlamlıdır. Yine lisanslı olarak spor yapan öğrencilerin bir hafta içinde yaptıkları sporun süresi ile atılganlık düzeyi puanlan arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur, buna göre haftada beş- gün spor yapan grubun atılganlık puanlan, haftada bir gün spor yapan grubun atılganlık puanlarından daha yüksektir, diğer gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Diğer değişkeler açısından ise istatistiksel olarak bir farklılık bulunamamıştır. SUMMARY The aim of this research is to compare the assertiveness levels of the secondary school students who carry out any kind of sport in sport clubs, or don't. Some of them have licenses whereas others don t have licenses. The study, which was made in 2002-2003 Academic Year, was designed in an appropriate way of the correlational method. The sample consists totally 340 students, 198 of them licensed, and 142 of them don t license. These students were chosen from three private schools and 6 government schools located in three different borders in Anatolian Region of Istanbul, m Turkey. In oreder to collect data, Rathus assertiveness inventory and personal information sheet have been used as a tool. After collecting data,statistical analyses were done and in order to achieve this the programme of SPSS 1 1.0 was used. At the end of the this research, those results have been obtained. The average points of assertiveness of the licensed students are higher than the average points of asssertiveness of the unlicensed students. This diffrentation is meaningful at the level of p.... Again, the average of assertiveness points of the licensed male students is higher than the average of assertiveness points of the male students who do not do sports. This differentiation is meaningful at the level of pO.001. Another result is that the average of assertiveness points of the female students who are licensed to do sports is higher than the average of assertiveness points of female students. Who do not do sports. This differentiation is meaningful at the level of p<0.001. The average of assertiveness points of female students is higher than the average of assertiveness points of male students. This differentiation is meaningful at the level of p<0.005. Again, there is a significant differences between those who make exercises at five days of a week and a day a week among licensed students. It hasn't been found a difference statistically by means of other variables.
Collections