İnsan yetiştirme sürecinde öğrenmeyi öğretme yaklaşımının ilköğretim programlarına uygulanabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Günümüz bilgi çağının sonuçlarının bir gereği olarak, çağdaş eğitimin amacı bireyin kapasitesini geliştirmek, yaratıcılığını arttırmak, var olan potansiyelini üst düzeye çıkarmak ve dolayısıyla kendini gerçekleştirmeye yardım etmek olmalıdır. Bu da çağın gereklerine uygun öğrenme-öğretme modellerinin yaşama geçirilmesi; yani öğrencilere kazandırılacak uygun öğrenme stratejileri ve bilgi toplumu teknolojilerinin okul ortamına taşınmasıyla ancak mümkün olabilir. Bir yöntem olarak 'öğrenmeyi öğretme' nin öğrenme-öğretme süreçlerine etkili bir şekilde yansıtılması, bilginin kaynağına doğrudan ulaşabilen, bilgiyi özümseyen, karşılaştığı problemlere ilişkin alternatif çözümler üretebilen bireylerin yetişmesine imkan sağlayacaktır. Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin 'öğrenmeyi öğretme' yi gerçekleştirme düzeyine ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın evrenini Siirt il merkezi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler ve bu okullarda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini Siirt ili merkez ilköğretim okullarından rasgele seçilen 13 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Örnekleme alman bu okullarda toplam 266 öğretmene ve 319 öğrenciye veri toplama aracı uygulanmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin 'öğrenmeyi öğretme' yi gerçekleştirme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşlerinin, öğrencilerin algılarına oranla daha yüksek olduğu gözlenmiştir. JL ABSTRACT As a necessity of results of knowledge age, purpose of contemporary education is to improve capacity, rise creativity and is to increase present potential of individuals to the top level and thus is to help him realising himself. Carrying reasonable learning- teaching patterns of the age into practice is only possible by driving, suitable learning strategies that should be acquired to the students and technologies of knowledge society, into the school surroundings. Reflecting 'learning teaching' as a method directly on progresses will unable to grow up those individuals who easily reach the source of knowledge, those who create alternative solutions for the problems they come across. Main aim of this research is to determine views of teachers,working in Primary Schools, and of students about accomplishing level of learning -teaching. Population of the study consisted of teachers, working in Primary Schools, and students studying in that schools situated in centre of Siirt. Sample of the study was 13 Primary Schools and 319 students which randomly chosen among the schools in the centre of Siirt. Data collecting tool was applied to 266 participants. Conseugently it has been observed that teachers' vews about realisation level of `learning-teaching` are higher than students' perception.
Collections