Polis okulu öğrencilerinin başarı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Diyarbakır A. Gaffar Okkan ve Bursa Polis Okulu örnekleri)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
m ÖZET Bu araştırma, `Polis Okulu öğrencilerinin basan düzeylerinin zihinsel olmayan bazı faktörler yönünden incelenmesi` amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni ve örneklemini, 2000-2001 öğretim yılında Diyarbakır A. Gaffar Okkan Polis Okulu ve Bursa Polis Okulunda öğrenim gören 956 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla hazırlanan anketin geliştirilme aşamasında Özgüven (1974), Ulular (1997), Gider (2000), Arslantaş'ın (2001) benzer nitelikteki veri toplama araçları incelenmiştir.Araştırmada bağımlı değişken olarak Polis Okulu Öğrencilerinin başarı durumları, bağımsız değişken olarak öğrencilerin başarılarım düzeylerini etkileyen faktörler incelenmiştir. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS (Statistical Package for the Social Science) for Windows 9.0 istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizinde X2 (kaykare) testi uygulanmış, X2 testinin uygulanamadığı durumlarda ise yüzde tekniğinden yararlanılarak yorumlar yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda şu bulgular elde edilmiştir. 1. Öğrencilerin mezun oldukları okul türleri, lise mezuniyet dereceleri, anne ve babalarının sağ ya da ölü olmaları, babalarının öğrenim durumu, yüksek öğrenim gören veya yüksek öğrenimden mezun olan kardeş sayısı, ailelerinin aylık gelirleri, polis okulunda öğrenci olmaktan memnun olmaları, ders dışı sosyal ve kültürel faaliyetlere katılmaları, aile bireylerinin birbirleriyle ilişkileri, anne ve babalarının birbirleriyle ilişkileri, aileleriyle ilişkileri, genellikle sahip oldukları moral durumları, öğretmenleriyle ilişkileri, polislik mesleğini tercih ediş nedenleri ile başarılan arasında anlamlı bir fark saptanmamıştır. 2. Öğrencilerin cinsiyetleri, medeni durumları, yaşlan, ailelerinin kalabalık oluşu, kardeş sayısı, liseden mezun olduktan sonra öğrenime verdikleri ara, en uzun süre oturduklan yerleşim birimi, annelerinin öğrenim durumu, aylık harcadıktan para, harcamalarının ihtiyaçlarım karşılama durumu, yapacağı faaliyet ve çahşmalan önceden planlamaları, basan sıralamasında ilk ona girmek için gösterdikleri çaba, derslere karşı tutumlan ile başarılan arasında anlamlı bir fark saptanmıştır n ABSTRACT The goal of this study is to examine `The success levels of Police Cadets through unintelleuctual factors`. A total of 956 cadets of Diyarbakır A. Gaffar Okkan Polis Okulu and Bursa Polis Okulu in the 2000-2001 academic year constitute the sample and population of the study. Similar data collection tools developed by Ozguven (1974), Ulular (1997), Gider (2000, and Arslantas (2001) have been examined to provide a basis for the survey. Dependent variable in the study is the success levels of police cadets, whereas the independent variables are those factors that have an influence on the success level. The collected data were computerized and then analyzed by using the SPSS (Statistical Package for the Social Science) software version 9.0. Chi Square (X2) test used to analyze the data; however, in cases where chi square was not applicable, `percentage technique` is used to interpret results. Below are the results of the analysis at the.05 significance level: 1 -There is no significant relationship between the success level and these variables: high school GPA parents being dead or alive, education level of the father, siblings with college degree, family income, satisfaction of being a cadet, extracurricular activities, relations with other family members, relations among the other members of the family, usual mood, relations with the instructors, and the reasons that led them to pursue a career in policing. 2-Factors like gender, marital status, age, family size, number of siblings, interval between high school graduation and enrollment to police school, length of time in the settlement, education level of the mother, amount of monthly expenses, ratio of the expenses and satisfied needs, planning activities in advance, efforts to be in the top 10 in GPA ranking, and attitudes toward classes have a significant relationship with success levels of cadets.
Collections