Kara Harp Okulu Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Modeli`nin işlerliğine ilişkin eğitim yöneticisi ve öğretim elemanı algılarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
öz Bu araştırma, `Kara Harp Okulu'nda Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirliğine ilişkin; eğitim yöneticileri ve öğretim elemanlarının algıları nasıldır?` biçiminde düzenlenen problemi çözmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini, 2003-2004 öğretim yılında, Kara Harp Okulu Dekanlığında görevli tüm Eğitim Yöneticileri (Bölüm Başkanları, Şube Müdürleri) ile Öğretim Elemanları oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, Kara Harp Okulu Dekanlığında görevli 120 Eğitim Yöneticisi ve Öğretim Elemanı oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan tüm bireylere `Kişisel Bilgi Formu` ile birlikte Balcı (1998) tarafından geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılarak geliştirilen `Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanabilirliği Ölçeği` Kara Harp Okulu' na uyarlanarak uygulanmıştır. Veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistiksel analizler sonucunda şu bulgular elde edilmiştir: 1. Kara Harp Okulu'nda Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirliğine ilişkin eğitim yöneticileri ve öğretim elemanlarının algılarının ortalamaları 3,49 olarak bulunmuştur. Bu sonucu genel olarak ele aldığımızda `iyi` dereceyi göstermektedir. Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirlik düzeyini etkileyen bazı faktörler söz konusudur. Bu faktörler, Toplam Kalite Yönetimi felsefesini anlama, benimseme ve bu alanda yapılacak çalışmaları destekleme; TKY girişimlerine uygun ve yeterli kaynaklan sağlama; TKY kültürü oluşturma ve sürdürmeye çalışma; okul müşterilerini belirleyip müşteri ihtiyaçlarına göre programlar geliştirme ve uygulama konulandır. Algıların iyi seviyede olması nedeniyle Kara Harp Okulu'nun, yukarıda sayılan faktörler açısından yeterli olduğu söylenebilir. 2. Kara Harp Okulu'nda Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirliğine ilişkin eğitim yöneticileri ve öğretim elemanlarının algılarının `iç müşteri ihtiyaçlarını anlama ve bilgi edinme mekanizmaları ile formal performans standartlarının varlığı` alt boyutlan açısından `orta` derecede olduğu saptanmıştır. 3. Kara Harp Okulu'nda Toplam Kalite Yönetiminin uygulanabilirliğine ilişkin eğitim yöneticileri ve öğretim elemanlarının algılarının `yönetici olma, kariyer/unvan, alan/bölüm ve mesleki kıdem` değişkenleri açısından anlamlı fark saptanmıştır I ABSTRACT This study has been done in order to solve the problem `How is the perception of the education managers and instructors in regard to the applicability of Total Quality Management in Turkish Military Academy?` The research universe is the education managers(department managers, office managers) and the instructors who are on duty in Turkish Military Academy Dean's Office in 2003-2004. One hundred twenty education managers and instructors, who are employed in Turkish Military Academy Dean's Office, constitute the sampling of the research. All of the subjects contributed to the study were administered a Turkish Military Academy adjusted `Demographic Information Sheet` and `The Questionnaire of the Applicability of Total Quality Management`, developed by Balcı (1998) by testing the validity and reliability. The data were analyzed in the computer medium by using SPSS statistical programme. In the light of the statistical analize the following results were obtained. 1. The perception level of the education managers and instructors in regard to the applicability of Total Quality Management in Turkish Military Academy was 3,49. When the results are evaluated generally, it can be seen that this is a good degree. There are facts which effects the applicability of Total Quality Management. These fact are; understand and adopt the philosopy of Total Quality Management and support the studies in that field; supply the suitable sources for Total Quality Management attempts; provide and continue the Total Quality culture; determining the school customers for developing the programs according to the customer needs. The perception level is good means Turkish Military Academy is sufficent for the facts listed above. 2. The avarage level of the sub dimensions of Total Quality Management in `understanding inner-customer's needs and getting informed mechanisms, availability of formal performance standards` were found in `middle` degree. 3. For the perception level of the education managers and instructors in regard to the applicability of Total Quality Management in Turkish Military Academy, significant difference was identified as regard to `being manager, carier/duty, department and on duty time`. II
Collections