Tam öğrenme destekli çoklu zeka kuramı uygulamalarının fen bilgisi ersindeki erişi, tutum ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TAM ÖĞRENME DESTEKLİ ÇOKLU ZEKA KURAMI UYGULAMALARININ FENBİLGİSİ ERSİNDEKİ ERİŞİ, TUTUM VE KALICILIĞA ETKİSİMERAL ÖNERÖZETBu araştırmada, Fen bilgisi dersinin ?Canlının İç Yapısına Yolculuk? ünitesindeki?Hücre? ve ?Dokular? bölümlerinin öğretiminde, Tam Öğrenme Destekli Çoklu ZekaKuramı, Çoklu Zeka Kuramı, Tam Öğrenme ve geleneksel yöntemin uygulandığı gruplararasında erişi, kalıcılık ve derse yönelik tutum açısından etkisi incelenmiştir.Araştırma, 2004-2005 eğitim-öğretim yılının ilk döneminde Diyarbakır Ali Emiriİlköğretim Okulu 6. sınıflar üzerinde beş hafta boyunca yürütülmüştür. Belirtilen okulda, 6-Hsınıfı Tam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka Kuramı, 6-A sınıfı Çoklu Zeka Kuramı, 6-C sınıfıTam Öğrenme ve 6-B sınıfı geleneksel yöntemin uygulandığı sınıflar olmak üzere toplam118 öğrenciden oluşan dört denk grup belirlenmiştir. Araştırmada öntest-sontest deseninebaşvurulmuştur. Veri toplama aracı olarak başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonucu elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir:1. Tam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka Kuramının uygulandığı grubun erişileri gelenekselyöntemin uygulandığı gruba göre anlamlı bir farkla yüksek çıkmıştır. Bu sonuca göreTam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka Kuramı uygulamaları erişi açısından daha etkiliolmuştur.2. Fen bilgisi dersinde, öğrenilen davranışların kalıcılığı açısından gruplar arasındaistatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Uygulanan yöntemler tutumaçısından aynı etkiyi yaratmışlardır.3. Fen bilgisine yönelik tutum puanları açısından gruplar arasında istatistiksel olarakanlamlı bir fark bulunmamıştır. Uygulanan yöntemler tutum açısından aynı etkiyiyaratmışlardır.Anahtar Kelimeler: Tam Öğrenme Destekli Çoklu Zeka kuramı Uygulamaları, ÇokluZeka Teorisi, Tam Öğrenme, Fen Öğretimi, Fen Bilgisi Öğretimi, THE EFFECT OF MULTIPLE INTELLIGENCE IMPLEMENTATIONSSUPPORTED BY MASTERY LEARNING ON ACHIEVEMENT, RETENTIONAND ATTITUDES OF SCIENCE LESSONSUMMARYIn this study, the effect of Multiple Intelligence implementations supported byMastery Learning, Multiple Intelligence implementations, Mastery Learning andtraditional instruction on achievement, retention and attitudes towards the lesson in?Cell? and ?Tissue? of unit ?Living Creature?s Excursion Inner Conformation? of?Science? lesson has been investigated.This study that was conducted over 6th grade students in Ali Emiri PrimarySchool of Diyarbakır, I. term of 2004-2005 academic year lasted consecutive fiveweeks. This study was conducted over equal for groups; and the total numbers ofstudents in groups were 118. In this school, 6-H was chosen for Multiple Intelligenceimplementations supported by Mastery Learning; 6-A for Multiple Intelligenceimplementations; 6-C for Mastery Learning and 6-B for control group.In this study, we applied the ?test-retest? design. For data collection achievementtest and attitude scale were used.The findings from the research can be summarized as follows:1. Multiple Intelligence implementations supported by Mastery Learning wasapplied group?s achievement was significantly high according to control group.Thus, Multiple Intelligence implementations supported by Mastery Learningmore effective on achievement.2. No significant difference can be found on student?s retention the sciencebetween these groups. As a result, all these counted methods had the some effect3. No significant difference can be found on student?s attitudes towards the sciencebetween these groups. As a result, all these counted methods had the someeffect.
Collections