Öğretmen yetiştirme geleneğinin güncel duruşuna ilişkin öğretmen/öğretim elemanı görüşlerinin değerlendirilmesi-Diyarbakır-Ergani Anadolu öğretmen liseleri ve Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IIÖZETBu araştırmada, Ergani ve Diyarbakır Anadolu Öğretmen Liseleri ile DicleÜniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi örneklerinde Diyarbakır'da güncel öğretmenyetiştirme duruşunu karakterize eden ortaöğretim/lisans programlarınınişlerliği/uygunluğu öğretmenlerin ve öğretim elemanlarının görüşlerine dayalı olarakbelirlenmeye çalışılmıştır. lişkisel tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın evrenini2005-2006 öğretim yılında Diyarbakır ve Ergani Anadolu Öğretmen Liselerindeki 60öğretmen ile D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi'nde görevli 102 öğretim elemanıoluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, Diyarbakır ve Ergani AnadoluÖğretmen Liselerindeki 48 öğretmen ile D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi'nde görevyapan 56 öğretim elemanı oluşturmaktadır.Verilerin toplanmasında 24 maddeden oluşan envanterden yararlanılmıştır.Araştırmada elde edilen veriler, SPSS (Statiscal Package for the Social Science) forWindows 12.0 programından yararlanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analiz edilmesive yorumlanmasında t-testi ve varyans analizi (one-way)'den yararlanılmış, anlamlılıkdüzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.Dört boyutta (amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme değerlendirme)incelenen öğretmen/öğretim elemanı görüşlerinden elde edilen verilerin analizisonucunda özetle şu sonuçlar elde edilmiştir.1. Diyarbakır-Ergani Anadolu Öğretmen Liselerinde görev yapan öğretmenlerinöğretmen yetiştirme programının uygunluğuna ilişkin görüşleri arasında tüm boyutlardaanlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır.2. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi öğretim elemanlarınınöğretmen yetiştirme programının uygunluğuna ilişkin görüşleri arasında ise, cinsiyetdeğişkenine göre ?değerlendirme? boyutunda, mesleki kıdem değişkenine göre de?amaç ve değerlendirme? boyutlarında anlamlı farkın olduğu saptanmıştır.3. Öğretmenlerin ve öğretim elemanlarının öğretmen yetiştirme programlarınınuygunluğuna ilişkin görüşleri arasında da sadece ?süreç? boyutunda anlamlı farkınolduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretmen Yetiştirme, Anadolu Öğretmen LisesiProgramları, Eğitim Fakültesi Programları. IIIABSTRACTIn this research, it was attempted to determine curriculum of secondaryeducation/licence which is actual teacher training position in Diyarbakır and ErganiAnatolian Teacher High-School and Ziya Gökalp Faculty of Education at DicleUniversity examples, based on opinions of teachers and teaching staffs. The populationof the research that is in the model of relationship survey included of 60 teachers whowork in Diyarbakır and Ergani Anatolian Teacher High-School and 102 teaching staffswho work in Ziya Gökalp Faculty of Education at Dicle University. The researchsamples are composed of 48 teachers who work in Diyarbakır and Ergani AnatolianTeacher High-School and 56 teaching staffs who work in Ziya Gökalp Faculty ofEducation at Dicle University.An invontery which has 24 point applied from in order to gather the data. Thedata obtained from results was analysed by using SPSS statistical entire program forWindows 12.0. The significance level was taken as 0.05 and T-Test and VarianceAnalysis were used in order to analysis and interpret the data.At the end of analysing the data which has been obtained from theteacher/teaching staff?s opinions examined with four dimensions (aim, earning-teachingprocess and measuring evaluation) those outcomes were briefly attained.1. The significant difference wasn?t determined among the opinions of teachersDiyarbakır-Ergani Anatolian Teacher High-School concerning at the total dimensionsappropriate of curriculum teacher getting.2. The significant difference was determined among the opinions of teachingstaffs according to gender variable (variant) at the dimension of evaluation, according toprofessional priority of service at the dimensions of aim and evaluation appropriate ofcurriculum teacher getting.3. The significant difference was only determined among the opinions of theteachers and teaching staffs concerning at the dimension of process appropriate ofcurriculum teacher getting.Key Words: Teacher Training, The Curriculums of Anatolian Teacher High-School, The Curriculums of Faculty of Education.
Collections