İlköğretim ikinci kademede bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminin öqrenci başarısına etkilerine ilişkin bir araştırma (Şehit Namik Tümer İlköğretim Okulu örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile Fen Bilgisi dersi ?Uzayı Keşfediyoruz? ünitesinin öğretiminde,Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi ve geleneksel yöntemin erişi, fen bilgisi dersine yöneliktutum, kazanılan davranışların kalıcılığı ve öğrenci başarısı üzerine etkisi incelenmiştir.Araştırma, 2004-2005 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Diyarbakır ŞehitNamık TÜMER lköğretim Okulu altıncı sınıflar üzerinde dört hafta boyunca yürütülmüştür.Araştırmanın yapıldığı okulda, 6/A sınıfı bilgisayar destekli öğretim yöntemi, 6/C sınıfıgeleneksel yöntemin uygulandığı sınıflar olmak üzere toplam 71 öğrenciden oluşan iki denkgrup belirlenmiştir. Araştırmada öntest-sontest desenine başvurulmuştur. Veri toplama aracıolarak başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır.Bulguların istatistiksel analiz sonuçlarına göre; bilgisayar destekli öğretim yöntemininuygulandığı deney grubunun erişi puanları, geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubunagöre yüksek ve aralarındaki fark anlamlı çıkmıştır. Buna göre bilgisayar destekli öğretimyöntemi erişi açısından geleneksel yönteme göre daha etkili olmuştur. Araştırma bulgularındaayrıca deney ve kontrol grubu öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutum puanlarıarasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu sonuca göre uygulanan yöntemler tutumaçısından aynı etkiyi yaratmışlardır. Araştırmada bilgisayar destekli öğretim yöntemininuygulandığı grubun kalıcılık puanları ise, geleneksel yöntemin uygulandığı gruba göre dahayüksek çıkmıştır. Bu sonuca göre bilgisayar destekli öğretim yöntemi kalıcılık açısından dahaetkili olmuştur. Araştırmada deney grubu öğrencilerinin başarı puanlarının, kontrol grubuöğrencilerine göre daha yüksek ve aralarındaki farkın anlamlı olduğu bulunmuştur. Buna görebilgisayar destekli öğretim yöntemi öğrenci başarısı açısından geleneksel yönteme göre dahaetkili olmuştur.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Öğretimi, Bilgisayar Destekli Öğretim, GelenekselÖğretim Yöntemi. In this study, retrieving methods of computer based training and traditional training onteaching of the ?Discovering Space? unit in Science Course; attitude towards Science Course,the permanence of the acquired behavior and the effect on the students? success wereanalyzed.This study was conducted for four weeks in second period of 2004-2005 training andeducation year in Diyarbakır Şehit Namık Tümer Primary School on six grade classes. In theschool where the study was implemented, two even groups consist of 71 students from the6/A class, as being implemented to the Computer Based Training Method and 6/C class, asbeing implemented to the Traditional Method were defined. In the study, pre-test and post-testpatterns were used. For data gathering material achievement test and attitude scales wereused.According to the statistical analysis results of the diagnosis, the scores of the groupbeing implemented to the computer based training method was higher compared to the scoresof the group which was being implemented to the traditional method and the difference wassignificantly observed. Due to this information, retrieving of the computer based trainingmethod was more effective than the traditional method. Besides, no significant difference wasseen on the scores of attitude towards the science course of the experiment and control groupstudents in the research diagnosis. According to this result, the implemented methods createdthe same effect in terms of attitude. The permanence scores of the computer based trainingmethod group were higher than the traditional method implemented group. For this reason,computer based training method was more effective in terms of permanence. Experimentgroup students? achievement scores were higher and the difference was significant comparedto the control group students?. To sum up, computer based training method was found to bemore efficient in terms of students? achievements when compared to the traditional trainingmethod.Key Words: Science Teaching, Computer Assisted Teaching, Traditional TeachingMethod.
Collections