İlköğretim T.C. İnkılap tarihi ve Atatürkçülük dersinde amaç gerçekleştirme başarısına ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı Türkiye Cumhuriyeti nkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde amaçgerçekleştirme başarısını farklı değişkenler açısından öğretmen görüşleri bağlamında Diyarbakırörneği ile sınırlı olarak betimlemektir. Bu bağlamda araştırmanın birinci bölümü; siyasal birkültürleme aracı olarak T.C. nkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin temel vizyonunun, Türk eğitimsisteminin stratejik bir kademesi olarak ilköğretim programlarında söz konusu ders ve vizyonun zamanuzamında temsil yeterliliğinin ve nihayet bu yeterliliği etkileyen öznel ve nesnel bileşenlerin kuramsalçözümlemesine tahsis edilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise Diyarbakır örneğinde alandantoplanan öğretmen görüşleri çerçevesinde T.C. nkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin amaçgerçekleştirme başarısına ilişkin güncel profil çıkartmayı sağlayacak hipotez testine yoğunlaşılmıştır.Araştırma, Diyarbakır il merkezinde 2005-2006 Eğitim yılı T.C. nkılap Tarihi veAtatürkçülük dersine (8.Sınıf) giren 103 öğretmeni kapsamaktadır. Araştırmada; danışmanım Prof. Dr.Hasan AKGÜNDÜZ tarafından geliştirilen 24 maddelik veri toplama aracı kullanılmıştır. Bubağlamda öncelikle Diyarbakır il merkezindeki ilköğretim okullarında alınan veriler kayıt altınaalınmış, daha sonra kaydedilen veriler, SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerianaliz etmek için, frekans, yüzde dağılımı ile Independent-Sampels T-testi ve One -Way ANOVAtestleri kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Hipotez testi sonucunda ulaşılan kritik bulgular; T.C. nkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinindiğer eğitim kademeleri gibi ilköğretim kademesinde de öncelikle siyasal bir kültürleme aracı olarakalgılandığını, sınıf içi teorik çalışmaların değişik ders dışı etkinliklerle bir ölçüde beslendiğini,halihazırda T.C. nkılap Tarihi ve Atatürkçülük öğretiminin bilgilendirme düzeyinde kaldığını,dersteki eğitsel deneyimlerin öznel/nesnel bileşenleriyle daha etkili/uyumlu kılınması durumundabilgilendirme ötesinde yurtseverlik bilincini uyandıran dönüştürücü güce ulaşabileceği gerçeğiniişaretlemektedir. The general aim of this research is to describe success rate of achievement of aim of ?TheRevolution History of The Turkish Republic and Principles of Atatürk? course according to differentvariables, regarding to teachers view, only in Diyarbakır region. In this regard; first section of theresearch is assigned to theoritical analysis of the sufficiency of representation of related course and itsvision in time extent as a political cultirilization tool of main vision of The Revolution History of theTurkish Republic and Principles of Atatürk course in primary school program as a strategical step ofTurkish educational system and the oritical analysis of subjective and objective components effectingthis sufficiency. In the second part of the research it is focused on hypothesis test that will take outupdated profile regarding to success rate of achievement of aim of The Revolution History of theTurkish Republic and Principles of Atatürk course from sample space including teacher?s view inDiyarbakır.The study includes 103 teachers, who teach the course ?The Revolution History of theTurkish Rebuplic and Principles of Atatürk? (8th grade) in the educational year of 2005-2006 inDiyarbakır. 24 item - Data Collecting Tool developed by my supervisor, Prof.Dr. HasanAKGÜNDÜZ, is utilized in this research. In this, firstly, data coming from the primary schools in theregion of central Diyarbakır are recorded after those data are analysed using the software - SPSS.Frequency, percentage distribution, Independent Samples T-test and One-way ANOVA tests are usedin order to analyse the data. Significancy level is taken as 0,05.As a result of the hypothesis test, the critical outcomings point out that The Revolution Historyof the Turkish Republic and Principles of Atatürk course is thought as primarily political culturalisation tool in primary school like other education levels, theoritical studies are partially supported bypractical issues and currently, The Revolution History of the Turkish Republic and Principles ofAtatürk course is at theoratical level, however it will reach transforming power that will arisenationalism understanding beyond just theoratical level in case of educational experiences areeffective/in accord with its subjective/objective components.
Collections