İlköğretimde güncel denetim duruşunun öğretmenlik bilincini uyandırma yeterliliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırmanın genel amacı; ilkögretimde güncel denetim durusunun ögretmenlikbilincini uyandırma yeterliligine iliskin, farklı degiskenlere baglı olarak ögretmen görüsleridogrultusunda Siirt örnegi ile sınırlı olacak sekilde betimlemektir. Bu baglamda arastırmanınbirinci bölümünde Türk egitim sisteminde ilkögretimde güncel denetim durusunun yapısıhakkında kuramsal çözümlemeye yer verilmistir. Arastırmanın ikinci bölümünde ise Siirtörneginde alandan toplanan ögretmen görüsleri dogrultusunda ilkögretimde güncel denetimdurusunun ögretmenlik bilincini uyandırma yeterliligine iliskin güncel profilin ortaya konmasıüzerinde durulmustur.Arastırma, Siirt l merkezinde 2005-2006 egitim-ögretim yılında ilkögretimokullarında görevli bulunan 280 sınıf ve diger brans ögretmenlerini kapsamaktadır.Arastırmada; danısmanım Prof. Dr. Hasan AKGÜNDÜZ tarafından gelistirilen 24 maddelikveri aracı kullanılmıstır. Bu baglamda öncelikle Siirt il merkezindeki ilkögretim okullarındanalınan veriler kayıt altına alınmıs, daha sonra kaydedilen veriler, SPSS paket programıkullanılarak analiz edilmistir. Verileri analiz etmek için frekans, yüzde dagılımı ileIndependent?Sampels T testi kullanılmıstır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıstır.Hipotez testi sonucunda ulasılan kritik bulgular; ögretmenlerin bilissel/psikomotor,duyussal/toplam benlik davranısları yönü ile ilkögretimde güncel denetim durusunun,ögretmenlik bilincini uyandırma yeterliligine iliskin olarak dönüstürücü gücünün oldukçasınırlı oldugu, süreç içinde ögretmenlerin karara katılma düzeylerini kısıtladıgı, korku egemenbir etkinlik görünümünde oldugu, sonuç odaklı, kosullamaya baglı ödül ve cezaya dayandıgı,genelde kontrol edici niteliginin agır bastıgı, dıs odaklı denetim ihtiyacını artırdıgı, etkiselniteliklere dayalı rehberlik agırlıklı denetimin öznel ve nesnel bilesenleri ile dönüstürücü gücüolan yapılanmanın beslendigi bir denetim sisteminin olusturulması gerçegini isaretlemektedir. The main purpose of the research is to describe the effects of the approach of currentcontrol to the teaching conscious in the sample of Siirt in elementary education. In the firspart of the research, there is a theoretical analysis about the structure of the approach ofcurrent control in Turkish elementary education. In the second part of the research, as anexample of Siirt, it is focused on the hypothesis test of activating current control approach tothe teaching conscious in the opinions of the teachers who work in elementary schools.The research includes 280 classroom and branch teachers, who were on duty inprimary schools in the Siirt province center in 2005-2006 training-education year. A data toolconsisting of 24 items, which was developped by my advisor Prof. Dr. Hasan AKGÜNDÜZ,was used in the study. In this context, the data collected from the primary schools in Siirtprovince center were recorded, and then the recorded data were analyzed using an SPSSpackage. Frequency, percentage distribution, and Independent-Samples T-test were used forthe analysis of the data. Significance level was accepted as 0,05.As a result of the hypothesis test, the critical findings show that current controlapproach is limited to the power of activating and transforming mental and spiritual life of theteachers. As well, the critical findings display the reality of increasing the needs of outercontrol.
Collections